جلیلوند و پرتویی در قطعه هنرمندان آرام گرفتند

پیکر مرحوم چنگیز جلیلوند پس از بازگشت دخترش به ایران امروز با حضور بستگان و دوستان نزدیک در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. هم چنین هم زمان مراسم تدفین «کامبوزیا پرتویی» برگزار شد و هر دو راهی خانه ابدی خود شدند.

به گزارش پرسون، موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد مکان تدفین دوبلور و گوینده و بازیگر برجسته و قدیمی سینما و تلویزیون به گونه‌ای در نظر گرفته شده که نزدیک‌ترین مکان به مزار مرحوم محمدعلی فردین باشد.

زنده‌یاد جلیلوند در بسیاری از فیلم‌های مرحوم فردین پیش از انقلاب به جای او گویندگی کرده بود و خیلی‌ها فردین را با صدای ماندگار جلیلوند می‌شناختند. مرحوم جلیلوند روز دوم آذر به دلیل ابتلا به کرونا در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید:

چنگیز جلیلوند به قطعه هنرمندان رهسپار می شود

بازتاب جهانی خبر درگذشت کامبوزیا پرتوی

امروز یکی دیگر از چهره‌های نام‌آشنای سینمای ایران هم چهره در نقاب خاک کشید و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

حضور چهره‌هایی همچون جعفر پناهی، منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، تورج اصلانی، سروش صحت، مازیار میری، جهانگیر کوثری در کنار خانواده پرتوی از نکات این مراسم بود.

زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی که حدود یک هفته قبل برای عمل جراحی قلب در بیمارستان بستری شده بود، دو روز قبل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان دی بستری می‌شود که روز گذشته با وخیم‌شدن اوضاع جسمی از دنیا رفت.

«ماهی» «گلنار»، «بازی بزرگان»، «کافه ترانزیت»، «ننه لالا و فرزندانش» و «کامیون» از ساخته‌های او در مقام کارگردان است.

221693

مطالب مرتبط