به مناسبت هفته بسیج در کرمانشاه اتفاق افتاد؛

آزادسازی ۴۱ زندانی جرائم غیر عمد در کرمانشاه

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام(ره)، بسیج حقوقدانان استان ۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، روز سه شنبه (4 آذر ماه) در مراسمی به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: از عرصه‌های نقش آفرینی بسیج، حضور در عرصه‌های تخصصی است که سازمان بسیج حقوق دانان به عنوان متولی تخصصی حقوق و قضا در شجره طیبه بسیج، امروز در راستای تسهیل گری خدمات حقوقی و قضایی به مردم و افراد نیازمند جهادی، کمک به دستگاه قضایی ورود کرده است.

ریحانی عنوان کرد: امروز شاهد اقدام خوب و خداپسندانه بسیج حقوق دانان در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و ارائه خدمات مشاوره حقوقی، وکالت رایگان و سایر خدمات حقوقی به زندانیان و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند هستیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: تفکر و فرهنگ بسیج مایه ترس دشمنان و امیدواری برای دوستان و بیمه شدن انقلاب است که حضرت امام (ره) بر اساس یک حکمت الهی این بسیج را خلق کرد و امروز که بیش از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد بر اساس همین تفکر به حمد خدا از همه‌ی چالش‌ها بیرون آمدیم.

سردار ریحانی با تقدیر از نگاه بسیجی و مردمی توسلی زاده، رییس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: همه‌ی مدیران ما با نگاه بسیجی و اقدام انقلابی گره گشای مشکلات مردم باشند.

توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هر جا بسیج و فرهنگ بسیجی ورود پیدا کرده است، کار‌ها به آسانی حل شده است و امروز شاهد کمک بسیج حقوق دانان به زندانیان در خصوص آزادسازی ۴۱ زندانی هستیم که در واقع کمک بزرگی به ۴۱ خانواده محسوب می‌شود و امیدواریم این برنامه بسیار ارزشمند استمرار داشته باشد.

در حاشیه این مراسم بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از رسالت‌های ما جهاد حقوقی است که در این راستا کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در سازمان بسیج حقوقدانان به منظور کمک مؤمنانه به زندانیان راه اندازی شده است.

وی یکی از برنامه های این کمیته را برنامه ریزی برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد معرفی کرد و گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام (ره)، ۴۱ نفر از زندانیان شناسایی شده و با پیگیریهای مستمر بسیج درتمامی شهرستانها و پرداخت محکومیتهای مالی آنان و جلب رضایت شاکیان و خواهان پرونده‌های آنان، آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.


بهرامی پور افزود: ارائه خدمات حقوقی و قضایی رایگان و معاضدت به زندانیان از امروز در استان آغاز خواهد شد و همزمان امروز ۸ گروه جهادی در ۸ زندان استان مشغول ارائه خدمات مشاوره‌های حقوقی به زندانیان هستند و همچنین تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی نیز به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اهدا گردید.


مسئول بسیج حقوقدانان استان در ادامه از استمرار فعالیت‌های کمک مؤمنانه به زندانیان خبر داد و گفت: انشاالله با برنامه ریزی صورت گرفته این نهضت خدمت رسانی را ادامه خواهیم داد و افتخار می‌کنیم بتوانیم در این عرصه گام‌های مؤثری برداریم.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

221591