معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان:

راه اندازی توریسم کشاورزی در کرمانشاه

صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری قرار است با استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی طرح «توریسم کشاورزی» در استان کرمانشاه راه اندازی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس طرحی که اخیرا از سوی وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده، قرار است مجوز گردشگری کشاورزی برای مزارع کشاورزی، باغات، پرورش ماکیان، زمین‌های کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ها صادر شود.

صابر افزود: در راستای اجرای این طرح طی چند روز گذشته تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد کردیم تا مزارع و باغات مستعد بتوانند مجوز گردشگری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح هر مزرعه‌ای که قابلیت گردشگری داشته باشد، می‌تواند این مجوز را دریافت کند منوط به اینکه ورود گردشگر موجب خسارت به باغ و مزارع نشود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه انعقادی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کار شناسایی مزارع، باغات، گلخانه‌ها و سایر محیط‌های کشاورزی که مستعد اجرای طرح‌های گردشگری هستند را انجام می‌دهد و سپس این مزارع برای دریافت مجوز گردشگری معرفی می‌شوند.

صابر گفت: بعد از صدور مجوز‌ها اطلاعات این مزارع در اختیار اژانس‌های مسافرتی داخل و خارج استان قرار خواهد گرفت تا تور‌های گردشگری را به این سمت سوق دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به بازدید از محیط‌های کشاورزی هستند، افزود: ایجاد توریسم کشاورزی علاوه بر رونق گردشگری موجب فروش محصولات کشاورزی با قیمت مناسب می شود که با حذف واسطه‌ها سود بیشتری عاید کشاورزان خواهد شد.

نعمت اله خیره- استان کرمانشاه

220732