عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور در گفتگو با پرسون:

تنها خروجی دانشگاه های کشور افزایش میزان بیکاری است

عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: اینکه با وجود جوانان مستعد و نخبه ایرانی ما همچنان از شایستگی و علم آنها استفاده نمی کنیم یک پارادوکس مطلق در اذهان عمومی متواتر می کند و باید بدانیم اگر همچنان بر پاشنه رانت و آقازادگی بچرخیم هرگز رنگ استقلال و خودکفایی را نمی چشیم.

روزبه مفیدیان عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور در گفت و گو با پرسون با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در کشور تاکید کرد: تنها خروجی دانشگاه های ما افزایش میزان بیکاری در سطح کشور است. در حالیکه سالانه هزاران فارغ التحصیل نخبه و مستعد از دانشگاه های برتر کشور با مدارک فوق لیسانس و دکترا وارد جامعه می شوند اما متاسفانه هیچ نوع بازار کار و سرمایه ای پذیرای این حجم از نخبگان و دانش آموختگان نیست و نخبگان به حاشیه رانده می شوند.

عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر حل معضل بیکاری توسط دولت خاطرنشان کرد: همواره باید به فکر حفظ سرمایه های واقعی نظام باشیم و آنطور که رهبری معظم فرمودند همه باید کمک کنیم تا جوانان و فرزندان این انقلاب در درون خود جامعه فعالیت داشته باشند وگرنه باید شاهد برون رفت سرمایه های معنوی و‌ نیروی کار ماهر از کشور باشیم که این مهم در طولانی مدت به ضرر نظام تمام خواهد شد.

عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور افزود: اینکه با وجود جوانان مستعد و نخبه ایرانی ما همچنان از شایستگی و علم آنها استفاده نمی کنیم یک پارادوکس مطلق در اذهان عمومی متواتر می کند و باید بدانیم اگر همچنان بر پاشنه رانت و آقازادگی بچرخیم هرگز رنگ استقلال و خودکفایی را نمی چشیم.

مفیدیان با بیان اینکه جای نخبگان در دانشگاه نه بلکه بر مسند جهت دهی اجتماعی است اضافه کرد: گمان نبریم اگر معدود نخبگانی را در داخل دانشگاه ها جذب کردیم کار تمام است و باید به همین میزان اندک اکتفا کنیم، بلکه خواستگاه اصلی نخبگان بدنه مدیریت جامعه است و باید میدان را به اهل علم و عمل بسپاریم تا بتوانیم به توسعه و تعالی موزون در سطح جامعه برسیم.

210617