رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

هرگونه علایم شبیه به بیماری آنفلوآنزا را کرونا بدانید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در این استان گزارش نشده است، گفت: معمولا فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا در ماه های بهمن و اسفندماه می باشد، لذا هرگونه علایم بیماری شبیه به آنفلوآنزا را حتما به حساب ابتلا به کرونا بگذارید.

کردستان ـ سایت خبری پرسون، فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: کسانی که دارای علایم همانند آنفلوآنزا هستند بدانند که در این فصل موارد ابتلا به این بیماری نادر است و به احتمال فراوان به کرونا مبتلا شده اند.

این مقام درمانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کنترل بیماری آنفلوآنزا بسیار راحت تر از بیماری کروناست، لذا شهروندان سعی کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی از مبتلا شدن به کرونا جلوگیری کنند.

رضاعی اظهار داشت: بنابراین از شهروندان درخواست داریم که در صورت داشتن علائمی همانند مشکلات تنفسی شبیه به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا حتما به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته ما مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در این استان گزارش نشده است، گفت: معمولا فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا در ماه های بهمن و اسفندماه می باشد، لذا هرگونه علایم بیماری شبیه به آنفلوآنزا را حتما به حساب ابتلا به کرونا بگذارید.

این مقام درمانی تاکید کرد: متاسفانه علت بیشتر ابتلا شدن به کرونا حضور در مهمانی های خانوادگی، حضور در تجمعات، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و.... می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سوی دیگر شواهد نشان می دهد که قدرت سرایت ویروس کرونا نسبت به قبل 9 برابر شده است که این می تواند احتمال ابتلای ما به این بیماری را بسیار بالا ببرد.

رضاعی در پایان سخنان خود گفت: از شهروندان درخواست می کنیم که در پیک جدید بیماری کرونا، در صورت داشتن هر نوع علائمی فورا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

210615