مدیرکل زندان های کردستان:

طرح غربالگری زندانیان در کردستان انجام می شود

مدیرکل زندان های کردستان گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان گام بسیار مهمی برای رسیدن به سیاست های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مراد فتحی مدیرکل زندان های کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پایش و غربالگری زندانیان در استان کردستان انجام می شود.

مدیرکل زندان های کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در اجرای این طرح قرار است کسانی که از زندان بودنشان نتیجه‌ای حاصل نمی شود، شناسایی و برای آنان تصمیم فوری و فوق العاده اتخاذ شود چراکه بنابر تاکیدات ریاست قوه قضائیه نباید کسی بدون علت در زندان بماند.

فتحی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: لذا به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس نداشته یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده ای ندارند یا افرادی که در موعد قانونی در خصوص ادامه بازداشتشان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و ... می باشند بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

مدیرکل زندان های کردستان با اشاره به اینکه در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است، افزود: مهمترین اثربخشی این بخشنامه پمپاژ مهربانی و مهرورزی در سطح کشور و استان است و اجرای دقیق این طرح موجب خواهد شد تا زندانیان و خانواده های آنان این احساس را داشته باشند که در این روزهای سخت کرونایی فراموش نشده و بلکه مسئولین پیگیر مشکلاتشان هستند.

این مقام مسوول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان همان اجرای عدالت و انصاف قضائی است.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

210477