نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اتکا به ظرفیت‌های داخلی عامل اقتدار کشور

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تقویت قدرت کشور با تکیه بر توان داخلی، گفت: کشوری قدرتمند و مقتدر است که این قدرت در داخل کشور شکل گرفته باشد نه در بیرون از کشور. عامل قدرت هر کشور نیز به نیروی انسانی آن کشور بستگی دارد. نیروی انسانی که بتواند برای مسائل و مشکلات راه حل پیدا کند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد را به اقتصاد، فرهنگ، سیاست مقتدرانه، عمق استراتژیک و توسعه نفوذ در منطقه خود یا در اقصی نقاط جهان تبدیل کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که خداوند تبارک و تعالی فرصت‌های زیادی به کشور ایران و ملت ایران داده است، عنوان کرد: جایگاه سرزمینی، منابع معدنی، زیرساخت‌ها، فرهنگ و تمدن، مذهب و نگاه مذهبی و توحیدی ملت ایران، مجموعه ظرفیت‌های گسترده‌ای است که در اختیار ما قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قوانین زیادی در کشور وجود دارد و لازم است بسیاری از این قوانین را کم کنیم چرا که قدیمی و منسوخ شده‌اند و مربوط به صد سال قبل و شرایط آن زمان هستند. هنر قانون این است که بتواند با توجه به ظرفیت‌های کنونی و مشکلات کنونی با نگاه به آینده، مسیر مناسب را پی‌ریزی کرده و جامعه را در آن مسیر قرار دهد و به هدف مورد نظر برساند. در واقع قانون باید مسیرهای گمراه کننده را ببندد و مسیری را که تسهیلگر است، باز کند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پایان بیان کرد: مجلس آمادگی لازم برای وضع قوانین جدید و کارآمد و ساختن مسیر مناسب برای رسیدن جامعه به تعالی را دارد ولی به راهنمایی دولت در حوزه اجرایی، فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد و فعالان فرهنگی در حوزه فرهنگ نیاز دارد که با درک درستی که از آرمان‌های نظام و انقلاب دارند، قوانین زائد برای حذف و قوانین لازم جهت باز شدن مسیر و توسعه یافتن آن را ارائه دهند.

210431

مطالب مرتبط