یک‌کارشناس تغذیه مطرح کرد:

کدو منبع آنتی اکسیدان و محافظ سیستم تنفسی بدن

یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه کدو با داشتن منبع آنتی اکسیدان محافظ سیستم تنفسی بدن است گفت: این گیاه برای مقاومت بدن در برابر سرما، تب و آنفولانزا مفید است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ کدو حلوایی یک گیاه مقوی و جالیزی منبع پتاسیم و دارای خواص آنتی اکسیدان است که در فصل سرد سال مورد استقبال مردم همدان قرار می گیرد.

کدو حلوایی از گذشته های دور در سفره های مردم همدان جایگاه ویژه داشته و به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد برای افرادی که سرما خورده اند مفید است.

امروزه روز بانوان همدان با ایجاد تنوع در پخت این غذا موجب ترغیب و تشویق جوانان به خوردن این غذای زمستانی شده اند و با پخت انواع دسرها، مربا های کدو و... کام هر ذائقه ای را در طول پاییز و زمستان شیرین و گرم می کنند.

امسال نیز با فرا رسیدن فصل پاییز و اوج گیری بیماری کرونا پزشکان مصرف کدو ، شلغم و چغندر را برای حفظ سلامتی و ایمنی بدن توصیه می کنند.

عاطفه مرادی کارشناس تغذیه در خصوص خواص کدو در گفتگو با سایت خبری پرسون می گوید: این گیاه جالیزی منبع ویتامین سی است که به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر خوردن کدو می توان از آن برای ماسک بدن نیز استفاده کرد ادامه می دهد: این غذا برای رشد مو و نرمی موهای خشک نیز می تواند مفید باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه کدو بسیار کم کالری و برای کاهش وزن توصیه می شود ادامه می دهد:: رنگ نارنجی این گیاه نشان از منبع غنی بتاکاروتن است و به دلیل خواص آنتی اکسیدان که دارد محافظ سیستم تنفسی و عفونت در بدن است.

مرادی با اشاره به مقادیر زیاد منیزیم موجود در کدو نیز بیان می کند: این خاصیت برای حفظ عملکرد ماهیچه و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید و گیاه خوبی برای مقاومت در برابر سرما، تب و آنفولانزاست.

وی در پایان با تاکید بر مصرف کدو در فصل پاییز و زمستان به خانواده ها می گوید : کدوی پخته شده سیستم گوارشی را آرام می کند و موجب جلوگیری از زخم معده می شود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

210147