برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا صورت گرفت؛

تعطیلی 10 روزه بانک ها در استان کردستان

مسوولان ستاد مبارزه با کرونا در کردستان از تعطیلی 10 روزه بانکها در این استان به علت شیوع گسترده کرونا خبر دادند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ با تصمیم گیری مشترک ستاد استانی مبارزه با کرونای کردستان و نیز شورای هماهنگی بانک های این استان؛ برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در سطح منطقه، بانک های استان کردستان از فردا به مدت 10 روز تعطیل خواهند شد.

علی اشرف یوسفی قیاسی با تاکید این خبر به خبرنگار ما گفت: هدف اصلی از اتخاذ چنین تصمیمی جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و اپیدمی در سطح استان کردستان است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان تاکید کرد: از مردم درخواست داریم که برای قطع زنجیره این بیماری خدمات بانکی را به صورت اینترنتی انجام دهند، البته برای موارد ضروری برخی از همکاران به صورت شیفی در بانکها حضور دارند.

یوسفی قیاسی ادامه داد: در تعطیلی 10 روزه بانک های استان کردستان مصوب شده است که برای پاس شدن چک ها سامانه «چکاوک» فعال شود با این وجود چک هایی که فاقد موجودی می باشند در این مدت ده روزه برگشت داده نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه عابربانکها در سطح استان کردستان به صورت منظم شارژ می شوند، گفت: همچنین بانک‌ های کردستان نسبت به بخشش ۶ درصدی جریمه تاخیر تسهیلات مشارکتی که در این مدت سررسید می‌شوند، اقدام خواهند کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر کردستان از نظر بیماری کرونا در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد و آمارها نشان از افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 در این استان دارد.

210134