فرماندار یزد خبر داد؛

دفن اموات کرونایی تنها در آرامستان یزد مجاز است

فرماندار یزد پیرامون محل دفن اموات کرونایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان به دلیل حساسیت موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تیم دفن، دفن امواتی که تست کرونای آنان به طور قطع مثبت شده باشد تنها در خلدبرین (آرامستان یزد) مجاز است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ فرماندار یزد در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون محل دفن اموات کرونایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان به دلیل حساسیت موجود و به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تیم دفن، خاکسپاری امواتی که تست کرونای آنان به طور قطع مثبت شده باشد تنها در خلدبرین (آرامستان یزد) مجاز است.

سید محمد رستگاری افزود: بر اساس این مصوبه افرادی که علت فوت آنان کرونا قید شود حتی اگر در روستاهای شهرستان یزد باشند نیزباید در خلدبرین به خاک سپرده شوند.

فرماندار یزد در واکنش به شایعات مبنی بر دفن برخی اموات کرونایی در آرامستان برخی از محلات یزد اظهار داشت: در ابتدا تنها شاهدیه مشمول مصوبه استان نبود که به دلیل آلودگی هایی که دفن اموات کرونایی می توانست برای مردم منطقه ایجاد کند با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شاهدیه نیز مشمول مصوبه استانی شد.

وی اذعان داشت: البته ممکن است فردی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان شده اما از نظر ابتلا به این بیماری پس از دوره 14 روزه بهبود یافته و بر اثر ایست قلبی یا مشکلات دیگر از دنیا برود که طبیعتا این فرد کرونایی محسوب نمی شود و می توان وی را در آرامستان های دیگر هم دفن کرد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

209901