کرونا در خراسان شمالی رگورد شکست؛

مرگ ۱۱ بیمار و ابتلای ۲۲۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتلای ۲۲۷ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: کرونا طی این مدت ۱۱ نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شب گذشته در جلسه هماهنگی محدودیت‌های کرونایی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان شمالی در حال رکورد زدن است تا جایی که طی یک روز ۱۱ نفر را به کام مرگ کشانده است.

احمد هاشمی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۳۴۰ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به کرونا ۲۲۷ نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند، ادامه داد: با احتساب این آمار مشخص می‌شود که ۷۰ درصد افرادی که آزمایش داده‌اند نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مراکز نمونه گیری استان خیلی شلوغ است و دانشگاه علوم پزشکی درصدد افزایش این مراکز است ولی از آن طرف ظرفیت آزمایشگاه‌های استان محدود بوده و جوابگوی این مقدار تقاضا نیست.

هاشمی با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم‌ها که بدون مجوز و در فضاهای بسته برگزار می‌شود، تصریح کرد: با وجود تعطیلی تالارها مردم از برگزاری مراسم منع نشده‌اند و در پیلوت‌ها، منازل و باغ‌ها جشن و عروسی برپا می‌کنند که این خود بسیار خطر آفرین است زیرا در حال حاضر اغلب ابتلاء ها خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: تمام جلسات و همایش‌ها باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود تا مانع هر گونه تجمع در ادارات و نهادها شد.

وی در انتها با اشاره به فرا رسیدن فصل سرد سال و کاهش فعالیت‌های روستاییان گفت: اکنون وضعیت روستاها رضایت بخش است اما پیش بینی می‌شود موج بعدی کرونا در روستاهای استان شکل بگیرد.

209503

مطالب مرتبط