کاهش بیکاری در خراسان شمالی

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری این استان در تابستان نسبت به بهار امسال، حدود یک درصد کاهش یافته است و به ۱۱.۱ درصد رسید.

به گزارش پرسون، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: میزان بیکاری در بهار امسال ۱۲ درصد بود که بخش اعظم از بیکاری، ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر کسب و کار استان بود اما در تابستان، میزان بیکاری کاهش یافت.

اربابی افزود: کشاورزی بودن خراسان شمالی و اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی در فصل تابستان و نیز رونق نسبی کسب و کارهای استان بعد از شیوع گسترده بیماری کرونا از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان می باشد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در کشور در تابستان امسال ۹.۵ درصد بوده است.

وی گفت: از مجموع جمعیت خراسان شمالی ۶۳۵ هزار نفر افراد ۱۵ سال به بالا هستند که جمعیت فعال محسوب می شوند و از این قشر، ۲۷۱ هزار نفر شاغل و ۲۷ هزار نفر بیکار هستند.

اربابی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در تابستان امسال ۴۷.۹ درصد گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: تابستان امسال ۴۱.۸ درصد از جمعیت ۱۵‌ ساله و بالاتر از آن در کشور از نظر اقتصادی فعال بوده، در گروه شاغلان قرار داشته و یا بیکار بوده اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد اشتغال ناقص در استان هستیم .

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

209271

مطالب مرتبط