مسئول واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان:

مرغداری‌های شهرستان ارسنجان تحت نظارت قرار گرفتند

مسئول واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور، صنعت مرغداری در تمام مراحل تولید، تحت نظارت مشترک واحد امور دام جهاد کشاورزی ارسنجان و شبکه دامپزشکی قرار گرفت.

فارس_ سایت خبری پرسون؛ صیاد جشنی خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی مراحل تولید اعم از جوجه یک روزه، دوره پرورش و مرحله بارگیری و حمل به کشتارگاه، بسته‌بندی و رسیدن به دست مصرف کننده تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ارسنجان می‌باشد.


این مقام مسئول با اشاره به وظائف شبکه دامپزشکی مبنی بر نظارت دقیق و مستمر بر تعداد جوجه‌ریزی در ابتدای دوره پرورش و تعداد مرغ بارگیری شده در پایان هر دوره در خصوص آنفلوآنزای پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی واگیردار و کشنده طیور و مشترک بین انسان و پرندگان است و با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان از شیوع احتمالی آن جلوگیری کرد.

وی افزود: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز و شیوع بیماری‌های فراگیر و با مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها می‌شود و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.


جشنی از مرغداران شهرستان ارسنجان درخواست نمود که با شرکت در دوره‌های آموزشی و ترویجی دامپزشکی و جهاد کشاورزی با بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی علاوه بر اطمینان از فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، بهداشتی و با کیفیت برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

نوا نیکو _ استان فارس

208841