فرماندار نهاوند:

کرونا شرایط نهاوند را فوق بحرانی کرده است

فرماندار نهاوند با بیان اینکه ویروس کرونا شرایط نهاوند را فوق بحرانی کرده است، گفت: عمق فاجعه سنگین است و به کمک اقشار مختلف مردم نیاز داریم.

به گزارش پرسون؛ مراد ناصری، فرماندار نهاوند در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویروس کرونا شرایط نهاوند را فوق بحرانی کرده است و در وضعیت سختی به سر می بریم.

وی افزود: عمق فاجعه سنگین است و به کمک همه اصناف، شورای فرهنگ عمومی و اتحادیه و مردم نیاز داریم تا این بحران را کنترل کنیم.

فرماندار نهاوند ادامه داد: براساس کنترل مراسمات چندین کمیته را در این بخش ایجاد کردیم که کمیته کنترل و نظارت برگزاری مراسمات هم تشکیل شد تا بر برگزاری مراسمات به ویژه مراسم ختم نظارت کنند.

ناصری گفت: هیچ فوتی کرونایی و مشکوک به این بیماری در نهاوند جهت تدفین، تحویل خانواده متوفی داده نمی‌شود و توسط متولیان ستاد کرونا خاکسپاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برگه فوت توسط این کمیته تایید نشود پزشکی قانونی هم گواهی فوت صادر نمی کند.

ناصری تصریح کرد: دست کمک به سوی همه و روحانیون دراز می‌کنیم و از کسانی که در این بخش می توانند مردم را آگاه کنند درخواست مساعدت داریم.

فرماندار نهاوند بیان کرد: برای فوت شدگان غیرکرونایی هم با حضور ۱۰ نفر مراسم خاکسپاری انجام می شود و مراسم ترحیم برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: هیچ آرایشگاهی در شهرستان تعطیل نمی شود ولی تا از اماکن اجازه نگیرد نمی توانند فعالیت کنند.

ناصری گفت: در حال جنگ هستیم و همه باید کمک کنند و باید با کار فرهنگی بتوانیم بر بیماری کرونا پیروز شویم.

وی تاکید کرد: از ظرفیت روحانیون در مناطق روستایی باید بیشتر استفاده کنیم و نیازمند اغناء سازی و آگاهی بخشی به مردم در مورد خطرات کرونا هستیم.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: مقابله با کرونا کار سختی است که نیاز به کمک داریم و مردم باید خطر کرونا را درک کنند.

208456

مطالب مرتبط