مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

پیامبر اسلام الگوی تمام نمای انسانیت است

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پیامبر اسلام الگوی تمام‌نمای انسانیت در تمامی عرصه های زندگی است و عمل به سیره و روش آن بزرگوار رمز پیروزی مسلمانان است.

به گزارش پرسون؛ حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی با اشاره به ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام حسن مجتبی (ع) افزود: شخصیت پیامبر اسلام(ص) در جهان بی بدیل و بی نظیر است و ایشان دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ای هستند که از جانب پروردگار باریتعالی به ‌عنوان اشرف مخلوقات عالم و آخرین نبی و حجت خدا انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: عمل به دستورات پیامبر اکرم (ص) و اجرای آموزه های قرآن کریم، انسان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کند.

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام در طول حیات خود تلاش‌های بسیاری را با هدف ایجاد وحدت امت اسلامی انجام دادند، ادامه داد: تداوم این مسیر به یکپارچگی و برادری در بین مسلمانان منجر شد که مصادیق آن را می توان در تاریخ صدر اسلام جستجو کرد.

وی نرم‌خویی و خلق و خوی مهربان حضرت محمد(ص) را از جمله ویژگی های بارز ایشان بیان کرد و گفت: آن حضرت با داشتن این صفات توانست در شبه جزیره عربستان، انسان های جاهل و مشرک را هدایت کند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، بعد عبادی و معنوی، صبر، استقامت و بردباری در مقابل ناملایمت‌ها و نامهربانی‌ها را از دیگر ویژگی های پیامبر بزرگوار اسلام ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بر وحدت، دوستی، برابری و برادری تاکید شده است که عمل به آنها مانع از تفرقه مسلمانان جهان می شود.

منبع: ایرنا

208125