استاندار کرمانشاه:

مدیران کرمانشاه برای جذب ۱۵۶ میلیارد پول نقد موجود در خزانه اقدام کنند

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود 156 میلیارد تومان نقدینگی استان در خزانه گفت: در حالی این حجم از نقدینگی در خزانه داریم که مدیران استان استفاده ای از آن نکرده و تلاشی برای جذب آن ندارند اما هنگام پیگیری پروژه ای می گویند پول نداریم.

کرمانشاه- پرسون؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه در بحث بحران کرونا گفت: نمی خواهیم مردم را بترسانیم، اما واقعا وضعیت کرونا در استان خوب نیست و تعداد فوتی ها و بستری ها همچنان در حال افزایش است.

بازوند عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی تمام مدیران دستگاه های اجرایی در راستای مقابله با کرونا، این بیماری را در اولویت کاری قرار داده و برای قطع زنجیره این بیماری تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات استان خیلی رعایت نمی شود و طبق بررسی های صورت گرفته میانگین استفاده از ماسک در ادارات استان 46 درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا قانون است و باید اجرایی شود و طبق این قانون هیچ اداره ای حق ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک را ندارد و در غیراینصورت مدیر آن دستگاه را مسئول می دانیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: ممکن است یکی از افراد مراجعه کننده به اداره‌ای مبتلا باشد و در این حالت مانند بمبی است که وارد اداره شده و می تواند جان کارمندان و سایر مراجعان را به خطر بیندازد.

بازوند با توجه به لزوم فروش اموال و املاک مازاد ادارات اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران در این زمینه مقاومت می کنند و این درحالی است که بسیاری املاک مازاد آنها سالیان سال است استفاده نشده است.

مقام ارشد استان گفت: در شرایط سخت اقتصادی فعلی با توجه به تحریم ها باید با فروش این اموال مازاد برخی کسری هزینه ها را جبران کرد و کار فروش این اموال مازاد را در استان از خود استانداری شروع کردیم تا الگویی برای مدیران دیگر باشد.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: تمام درآمد حاصل از فروش این اموال در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و در خصوص نحوه توزیع آن میان دستگاه های اجرایی تصمیم گیری می‌شود.

بازوند در ادامه با اشاره به وجود 156 میلیارد تومان نقدینگی استان در خزانه گفت: متاسفانه در حالی این حجم از نقدینگی در خزانه داریم که مدیران استان استفاده ای از آن نکرده و تلاشی برای جذب آن ندارند.

بازوند با عنوان اینکه هر بار برای پیگیری اجرای پروژه ای تمام مدیران می گویند پول نداریم در این صورت این حجم نقدینگی متعلق به چه کسی است. زمانی که باید پروژه ای انجام بگیرد و پیمانکاران هم طلب دارند چرا از این اعتبارات موجود در خزانه استفاده ای نمی شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به 156 میلیارد تومان نقدینگی موجود در خزانه، گفت: 75 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات بحران است، 56 میلیارد تومان آن اعتبارات استانی و مابقی مربوط به اعتبارات توازن است.

در ادامه این جلسه بحث تصویب طرح پیشنهادی ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی استان کرمانشاه با محوریت شهر سومار مطرح شد که علی رغم برخی انتقادات نسبت به عدم شناخت کافی نسبت به ابعاد مختلف این طرح از سوی برخی مدیران، این طرح در نهایت به تصویب رسید.

بازوند گفت: در سفر رییس جمهور به استان، تامین برخی زیرساخت ها برای شهر سومار مطرح شد که حالا تصویب طرح منطقه ویژه مرزی مطرح شده و انتظار ما این است که با اجرای این طرح زیرساخت های سومار تقویت شود.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

208122