استاندار کرمانشاه:

با تخصیص اعتبارات باید عقب افتادگی کرمانشاه از توسعه جبران شود

استاندار کرمانشاه با عنوان این‌که تاکنون هزینه‌های ملی زیادی به کرمانشاه تحمیل شده است، گفت: زمانی که کشور روی ریل توسعه قرار داشت کرمانشاه به دلیل جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد، هشت سال از سایر استان‌ها عقب افتاد و مردم این استان انتظار دارند دولت با تخصیص اعتبارت ویژه‌ این عقب‌افتادگی را جبران کند.

به گزارش پرسون؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیسسازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مسیر گیلانغرب به سومار نیاز است.

استاندار کرمانشاه افزود: با تکمیل مسیر گیلانغرب می‌توان صادرات را از روزی ۴۰۰ کامیون به روزی هزار کامیون رساند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به کرمانشاه، ۸۱۱۱ شغل با ۱۴۵۱ میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد می‌‌شود واجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز هدیه ارزشمند دولت به مردم است.

استاندار کرمانشاه برای تکمیل مسیر گیلانغرب به سومار، تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری، تقویت سرعت آب‌رسانی به کرمانشاه، تعیین تکلیف فاضلاب کرمانشاه، تکمیل باند دوم هرسین، بیستون و نورآباد، توسعه مرز رسمی شیخ صله، تکمیل مسیر بیستون به سنقر ، گسترش راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و توسعه زیرساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی استان از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تقاضای تخصیص اعتبارات کرد.

برای جمع آوری فاضلاب کرمانشاه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وی هم‌چنین ادامه داد: کرمانشاه تنها مرکز استانی است که فاضلاب آن تعیین تکلیف نشده است و از ۹ ورودی به رودخانه قره‌سو ریخته می‌شود.

بازوند افزود: برای مسدود کردن ورودی‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و رودخانه قره‌سو که می‌توانست فرصتی برای رونق گردشگری استان باشد امروز به یک تهدید و نگرانی برای مردم تبدیل شده که باید با تامین اعتبار این مشکل را حل کنیم.

با تخصیص اعتبارات باید عقب افتادگی کرمانشاه از توسعه جبران شود

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که تاکنون هزینه‌های ملی زیادی به کرمانشاه تحمیل شده است، گفت: زمانی که کشور روی ریل توسعه قرار داشت کرمانشاه به دلیل جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد هشت سال از سایر استان‌ها عقب افتاد و مردم این استان انتظار دارند دولت با تخصیص اعتبارت ویژه‌ این عقب‌ افتادگی را جبران کند.

بازوند خاطر نشان کرد: تاکنون اعتبار تخصیصی در بحث کرونا 68 میلیارد تومان بوده اما با توجه به قابل پیش بینی بودن اوج گیری شرایط کرونا، برای افزایش تجهیزات باید اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره بر موضوع امهال وام های زلزله زدگان گفت: دولت می‌تواند با تخصیص مبلغ ۴۸۴ میلیارد تومان به بانک مرکزی ۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان وام را امهال کند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

206291