معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تولیدکنندگان صنایع دستی چهار شهرستان لرستان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولیدکنندگان صنایع دستی شهرستان های سلسله، دلفان، رومشکان و چگنی یکسال بصورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی روستایی بیمه می‌شوند.

به گزارش پرسون؛ حاتم شاکرمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی خرم آباد بیان کرد: در جلسات مسولان استان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفته شده از ظرفیت های این وزارت برای خروج استان از کنونی گرفته شود و برای استفاده از این ظرفیت ها سفر معاونان این وزارت به استان انجام شد.

وی اظهار داشت: محور این سفر شناسایی بخش های اقتصادی موجود در استان است و یکی از کارهایی که در یک سال آینده به تولید اشتغال و کاهش بیکاری کمک می کند بهره برداری واحدهای تولیدی توسط این وزارت است که در بازدید های انجام شده به ویژه در شهرستان نورآباد از پیشرفت خوبی بهره مند بودند.

شاکرمی با تاکید بر تامین منابع این واحدها جهت بهره برداری هر چه زودتر این طرح ها ادامه داد: تعداد واحدهایی که آماده اجرا بودند، مطالعات انجام شده و زمین تملک شده و چهار مورد در هفته های آینده عملیاتی می شوند.

وی به استفاده بهینه از تسهیلات با استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی در استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از حد معمول برای استان در نظر گرفته شد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به واحدهای تعطیل شده استان اشاره کرد و عنوان کرد: باعث تعجب است که در سال جهش تولید در چهار شهرستان لرستان بیش از ۵۰ واحد در تملک بانک ها رفته و رها شده اند و سرمایه های ملی در حال مستهلک شدن هستند.

وی اظهار داشت: در شهرستان نورآباد از مجموع ۳۵ واحد تولیدی ۱۶ واحد تملک و رها شده است، بانک ها حق ندارند سرمایه مردم را تملک و رها کنند.

شاکرمی بر لزوم توسعه مشاغل روستایی در استان تاکید کرد و گفت: برای هر شهرستان لرستان باید متناسب با شرایط تولید یک محصول برند در نظر گرفته شود.

شاکرمی گفت: در شهرستان چگنی در یک شهرک دامداری ۳۵ واحد بهع دلیل نداشتن سرمایه در گردش غیر فعال است در صورتیکه این شهرستان می تواند قطب دامداری، سنگ و گردشگری در نظر گرفته شود.

منبع: ایرنا

208059