مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

۱۴۷ هزار مشترک کردستانی مشمول طرح برق رایگان می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اجرای طرح برق امید در کشور از ابتدای آبان امسال اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، برق حدود ۲۲ درصد مشترکان خانگی (۱۴۷ هزار مشترک) کم‌مصرف این استان مشمول طرح شده و رایگان محاسبه می‌شود.

به گزارش پرسون؛ هیوا لهونیانمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تعداد مشترکان برق استان را ۶۷۲ هزار مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: مشترکان خانگی که از انشعاب برق استفاده کرده و به صورت فصلی و ویلایی در منطقه‌ای زندگی می‌کنند، شامل این طرح نخواهند شد.

وی با بیان اینکه در تعرفه بندی طرح برق امید، مشترکان به سه دسته کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند، افزود: از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مشترکانی که در ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) سال متوسط مصرف ماهانه آنان در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف قرار می‌گیرند و آن دسته از مشترکان خانگی هم که در فصل گرم از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، خوش مصرف و بیش از ۳۰۰ کیلووات هم پرمصرف محسوب می‌شوند.

لهونیان اضافه کرد: مشترکانی هم که در غیر فصل گرم، تا ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند در ردیف مشترکان کم‌مصرف، ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات خوش‌مصرف و از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر در رده پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، آمار مشترکان خوش مصرف را حدود ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: تعرفه برق این دسته از مشترکان بدون تغییر محاسبه می‌شود.

لهونیان به برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در میان مشترکان خانگی پرمصرف در بازه زمانی ۶ ماه اشاره و تاکید کرد: این بخش از مشترکان در صورتی که رویه مصرفی خود را تا سال آینده تغییر یا کاهش ندهند، با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مصرفی مواجه می‌شوند.

در حال حاضر حدود ۸۳ درصد مشترکان کردستانی در بخش خانگی بوده و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای پنج خانوار از برق بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

207950