فرمانده انتظامی فارس:

فارس درجایگاه سوم کشف جرائم فضای مجازی

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، بیش از ۹۰ درصد از برنامه‌های بزرگداشت این هفته به شکل مَجازی برگزار می‌شود، گفت: فارس در کشف جرائم حادث شده در فضای مَجازی جایگاه سوم را در کشور دارد.

فارس – سایت خبری پرسون؛ سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی سه‌شنبه ۲۲ مهر ضمن تبریک هفته ناجا گفت: با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی در زمان حاضر و با مشورت های انجام شده، بالغ بر ۹۰ درصد از برنامه‌های جمعی مرتبط با بزرگداشت هفته ناجا را لغو کرده‌ایم.

حبیبی با تاکید براینکه: تمام ماموریت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و ارتقاء احساس امنیت انجام شده است، افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش سرقت‌های خُرد بوده‌ایم و از طرفی اخیرا کُل اعضای ۴ باند حرفه‌ای سرقت به عنف را دستگیر کرده‌ایم که در بازجویی‌ها به ۲۸۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه بسیاری از مجرمان دستگیر شده توسط پلیس، دارای سوابق کیفری هستند، گفت: اینکه چرا یک زورگیر موبایل برای چهارمین بار توسط پلیس دستگیر می‌شود، نیازمند علت یابی است؛ باید تمام عوامل فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و اجتماعی که بر بازگشت مجرمان دستگیر شده به جرم بررسی و موضوع به شکل ریشه‌ای حل شود.

فرمانده انتظامی استان فارس یکی از جرائم مهم که برخورد آن برای پلیس اولویت دارد را قمه‌کشی و عربده کشی اعلام و اضافه کرد: امسال در فارس ۱۶۳ نفر به همین اتهام‌ها بازداشت شده‌اند و پیام ما به مردم اینست که عملکرد نیروی انتظامی را نقد کنید اما از پلیس فاصله نگیرید.

حبیبی همچنین گفت: به مناسبت هفته ناجا، امکان تقسیط بدهی خودروهایی که به دلیل جرائم رانندگی بیش از یک میلیون تومان، در پارکینگ نگهداری میشوند را فراهم کرده‌ایم.

حبیبی در تشریح عملکرد ۶ ماهه نیروی انتظامی در فارس گفت: طی این مدت ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی در این زمینه هستیم.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به رشد ۸ درصدی در کشف موادمخدر، گفت: طی ۶ ماه اول امسال بالغ بر ۳۰ تن موادمخدر در فارس کشف شده و در این موضوع باید متوجه بود که کشفیات پلیس در فارس مانند پلیس استان‌های مرزی در حجم‌های بالا نیست و همین امر رشد کشفیات را ارزشمندتر می‌کند.

وی همچنین گفت: طی این مدت شاهد افزایش ۴۹ درصدی کشف در پرونده‌های مرتبط با پلیس فتا بودیم، حال آنکه بالغ بر ۷۹ درصد از ماموریت‌ها و خدمات پلیس، به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با فضای مجازی ارتباط دارد؛ این ماموریت‌ها در همه حوزه‌ها گسترده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: اقدامی که در فارس اجرا می‌شود، رودر رو کردن متهم با مالباخته است؛ این رودر رویی از یک سو موجب تنبه فرد متهم و از سوی دیگر باعث بازگشت آرامش به مالباخته خواهد شد.

وی در ادامه، ضمن تاکید براینکه در موضوع تامین امنیت، پلیس یکی از سازمان‌های مسئول و تاثیرگذار محسوب می‌شود، گفت: باید سهم هر فرد از اعضای اجتماع در رابطه با ایجاد و حفظ و ارتقاء امنیت دیده و مشخص و تبیین شود؛ به عنوان مثال در موضوع مقابله با معتادان متجاهر، ۲۶ سازمان و دستگاه و نهاد وظیفه قانونی برعهده دارند، پلیس هم یکی از این سازمان‌ها است.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین تاکید کرد که نقش پلیس در تامین امنیت فیزیکی و روانی، در همه عرصه‌ها مشهود است، گفت: حضور پلیس در برنامه‌های مرتبط با شادی مردم یا مناسبت‌های ملی همانند برنامه‌های مذهبی و آئینی و ... با هدف کمک به پیوند مطلوب تر با مردم است.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207902

مطالب مرتبط