دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه، جمعیت کیفری زندان‌های استان باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کاهش یابد.

فارس - سایت خبری پرسون؛ حیدر آسیابی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های اشتغال و اندرزگاه‌های مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، بیان کرد: با توجه به اجرای طرح غربالگری قضایی در زندان‌های سراسر کشور، استان فارس باید در اجرای این طرح الگو باشد و دادستانی مرکز استان بر روند اجرای آن نظارت کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمیسیون عفو استان فعال و جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود، خطاب به مدیرکل زندان‌های فارس، خاطرنشان کرد: پرونده زندانیان واجد شرایط را به این کمیسیون معرفی کنید تا بتوانند از ظرفیت کمیسیون در عفوهای موردی استفاده کنند؛ البته اجرای احکام باید در این زمینه فعال تر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس یادآور شد: حقوق محکومین باید درخصوص اعطای تسهیلات قانونی به ویژه عفو به آنان شناسانده شود.

آسیابی اظهار کرد: ملاک ما در اعطای تسهیلات، اجرای قانون است و شرایط اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط، به استناد ماده 520 آیین دادرسی کیفری، با اخذ تأمین مناسب و حدنصاب، باید تسهیل شود.

وی افزود: مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی، رسالتش اشتغال است و باید در این مکان، اشتغال 100درصدی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم با همت همکاران قضایی، ظرفیت اشتغال را در این مجموعه افزایش داده تا این مهم محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، همچنین خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر متهمین بازداشتیِ تحت قرار در استان شد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207671