دورکاری کارمندان مایکروسافت دائمی شد

شرکت مایکروسافت به کارمندان خود اعلام کرد که با تأیید مدیرشان از دور کاری دائم (کار در خانه) برخوردار می‌شوند.

به گزارش پرسون از پایگاه اینترنتی بی. بی. سی نیوز، این حرکت مایکروسافت در واقع تقلیدی از رقبای غول فناوری خود یعنی «فیس بوک» و «توییتر» است که دورکاری را برای کارمندان خود یک گزینه دائمی کرده اند.

دورکاری کارکنان مایکروسافت به دنبال شیوع همه گیری ویروس کرونا اعمال شد. بسیاری از شرکت ها در حال بررسی میزان فضای مورد نیاز اداری خود هستند و انتظار می رود که گزینه دورکاری کارمندان را برای طولانی مدت افزایش دهند.

بر اساس سیاست گذاری جدید مایکروسافت کارمندان این شرکت می ‌توانند تا کمتر از ۵۰ درصد از هر هفته کاری را دورکار باشند و اگر مدیران آنها موافقت کنند با توجه به شرایط کاری خود می ‌توانند به صورت دائمی دورکار شوند.

همچنین کارکنان مایکروسافت به دلایل خانوادگی، پزشکی و غیره می‌ توانند در آمریکا از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنند. مایکروسافت تا بدان حد از خود انعطاف نشان داده که کارکنانش حتی می ‌توانند از این کشور به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و از آنجا وظایف شغلی خود را انجام دهند.

البته این قوانین سهل‌گیرانه شامل همه کارکنان مایکروسافت نمی‌ شود و به عنوان مثال افرادی که باید در آزمایشگاه ‌های مایکروسافت حضور داشته باشند یا از تجهیزات حساسی مانند پایگاه ‌های داده حفاظت کنند باید حتماً در سر کار خود حاضر شوند.

مایکروسافت اعلام کرد: لازم است برخی متخصصان مانند حرفه هایی که نیاز به دسترسی به سخت افزار دارند، حضور داشته باشند اما بسیاری از کارکنان می توانند بدون نیاز به تایید رسمی از سوی مدیران خود به صورت نیمه وقت از خانه کار کنند.

207561