دبیر هماهنگی ستاد مقابله با کرونا همدان خبر داد:

تمدید اعمال محدودیت های یک هفته ای در استان

دبیر هماهنگی ستاد مقابله با کرونا همدان، از تمدید اعمال محدودیت های یک هفته ای در استان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی انجام می شود.

به گزارش پرسون؛ مهرداد نادری فر دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونا همدان در نشست خبری اظهار کرد: این استان در شرایط قرمز کرونا قرار گرفته و محدودیت‌های یک هفته‌ای طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به ‌دلیل وضعیت حاکم بر استان اعمال و تمدید شد.

وی با بیان اینکه بر اساس این محدودیت، سینماها و موزه‌ها به مدت یک هفته تعطیل هستند افزود: همچنین در شهرهای با وضعیت قرمز نماز جمعه و نمازهای جماعت تعطیل و زیارتگاه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه نیز بسته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: در راستای کاهش ورودی بیمارستان ها و اجتماعی کردن مقابله با بیماری کرونا باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، قهوه خانه‌ها و کافه‌ها نیز تعطیل است.

نادری فر گفت: همچنین مقرر شده برخی از ادارات به صورت غیرحضوری فعالیت کنند و همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز آموزش و پرورش و مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تعطیل و به صورت غیرحضوری خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها توسط برخی، مهدکودک‌ها، مطب پزشکان، کلینیک‌ها، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پلیس+۱۰ و هتل‌ها پلمب می شود.

نادری فر با تاکید بر جلوگیری از تجمعات، خاطرنشان کرد: در آرامستان‌ها کنترل صورت گیرد و نباید بیشتر از ۲۰نفر در آیین‌های تشییع حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه با متخلفان که قوانین را رعایت نمی کنند برخورد می شود افزود: در ادارات و سازمان‌ها کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بانوان باردار، بانوانی که کودک زیر ۶سال دارند دورکاری کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

207525

مطالب مرتبط