شهردار کرمانشاه:

طرح پیاده راه سازی جاذبه گردشگری ایجاد می کند

شهردار کرمانشاه گفت: پیاده راه سازی علاوه بر تاثیراتی که در زیبایی منظر شهر دارد، جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود و می تواند تاثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی در محدوده های مشخصی از شهر نیز داشته باشد.

کرمانشاه- پرسون؛ سعید طلوعی شهردار کرمانشاه، امروز در جلسه شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار و با حضور اعضای شورای ترافیک در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه برای اجرای هر طرح ابتدا باید کلی انرژی صرف کرد تا مقاومت ها را کنار زد،اظهار داشت: خیابان مدرس نقش تجاری در شهر کرمانشاه دارد، اگر این مسیر از میدان آزادی تا میدان انقلاب پیاده راه بشود تجارت کسبه این محدوده هم رونق بیشتری می گیرد.

طلوعی در ادامه گفت: در ابتدای راه اندازی خیابان غذا در سراب قنبر نیز مقاومت هایی در کار داشتیم، اما زمانی که شروع به کار شد مقاومتها کمتر و زمانی که کاملا اجرایی شود قطعا طرفدارانی نیز خواهد داشت؛ لذا برای پیاده راه سازی پارکینگ شهرداری هم به همین روش باید کلی مبارزه کنیم تا همه را برای اجرای طرح، همراه و راضی نگه داریم.

شهردار کرمانشاه گفت: پیاده راه سازی علاوه بر تاثیراتی که در زیبایی منظر شهر دارد، جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود و می تواند تاثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی در محدوده های مشخصی از شهر نیز داشته باشد.

طلوعی تاکید کرد: طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس در دو فاز اجرا می‌شود، فاز اول راه اندازی هرچه سریعتر خط ویژه اتوبوس است و فاز پیاده راه سازی دو طرح بصورت سنگفرش تزیینی می باشد.

وی طول اجرای این طرح را حدود یک هزار و ۸۰۰ متر اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح، ۶ ایستگاه اتوبوس با فاصله حدود ۲۰۰ متر در خط ویژه خیابان مدرس، جانمایی شده است.

شهردار کرمانشاه بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: متأسفانه بعضی از افراد برای اجرای این طرح سنگ اندازی هایی انجام می‌دهند و کارهای بزرگ در شهر کرمانشاه به دلیل دیدگاه منفی ابتر مانده است.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

207434