مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور:

لزوم تبیین نقش انقلاب اسلامی در تمدن آینده

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستری برای ورود به تمدن است، گفت: روند تمدن غربی رو به افول است و در آینده ما می‌توانیم سهم داشته باشیم.

فارس - سایت خبری پرسون؛ حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری چهارشنبه ۱۶ مهر در نشست “شناخت و ظرفیت‌های بین‌الملل سومین حرم اهل بیت(ع)” که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با بیان اینکه تراز گام اول انقلاب تمدنی بوده است، گفت: در هیچ کدام از تمدن‌های قبلی ما با عنوان شیعه دوازده امامی، هیچ گاه محور تمدن نبوده‌ایم، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت مجاهدت‌های شهدا وارد یک مقوله تمدنی شده‌ایم.

او در خصوص اهمیت عرصه بین‌الملل با بیان اینکه اگر به آینده مکتبی خود نگاه کنیم، مهدویت یک آرمان جهانی است، افزود: اگر به تاریخ حوزه‌های علمیه نگاه کنیم، حوزه‌های علمیه بین‌المللی بوده‌اند، چراکه کانون حوزه‌های علمیه یک زمانی مشهد، اصفهان، شیراز، بغداد و سایر مناطق بوده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مهمترین ویژگی دوران کنونی را ذکر کنیم، همانطور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم؛ به دلایل متعدد این دوران یکی از پیچ‌های تاریخی زندگی بشر است که نه تنها سرنوشت شیعه، مسلمان بلکه تمام انسان‌ها در یک مسیر پیچ قرار گرفته و این نکته مهم است که بدانیم کل عالم در حال تغییر است.

حسینی کوهساری با طرح سوالی مبنی بر اینکه مهمترین ویژگی پیچ تاریخی چه چیزی است که می‌خواهد تحولات عالم را رقم بزند؟ گفت: مهمترین آن این است که تمدن‌های عالم می‌خواهند تغییرات جدی پیدا کنند، لذا در فرمایشات مقام معظم رهبری کلمه «تمدن» را زیاد می‌شنوید، بنابراین اگر بخواهیم می‌توانیم تمدن اسلامی را رقم بزنیم.

نوا نیکو_ استان فارس

انتهای پیام

207360

مطالب مرتبط