بهشتی پور در گفتگو با پرسون عنوان کرد:

بی کفایتی مدعیان دروغین مدیریت افکار جهانی

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران گفت: بی مدیریتی در نوع اطلاع رسانی امریکایی ها را که ادعای مدیریت افکار جهانی دارند در این زمان کاملاً مشخص می‌شود که حتی نمی توانند موضوعی که مربوط به رئیس جمهور کشور امریکا است را مدیریت کنند.

دکتر حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با پرسون در موضوع تبعات بیماری کرونای رییس جمهور امریکا بر تحولات سیاسی این کشور گفت: رئیس جمهور امریکا علاوه بر منکر شدن هر گونه تاثیر بیماری کرونا در بشر، حتی افرادی را که از ماسک استفاده می‌کردند مسخره می کرد. و از ابتدا با مدیریت ناقص نتوانست از گسترش بحران کرونا جلوگیری کند. و تعداد کثیری از امریکایی ها کشته شدند به نحوی که تعداد کشته های این بیماری چندین برابر ماجرای ویتنام می باشد.

حسن بهشتی پور با اشاره بر کشته شدن حدود سیصد هزار نفر امریکایی مبتلا به کرونا اظهار داشت: در فاصله کم یک ضربه حیثیتی به امریکا محسوب شده، و الان خود ترامپ نیز دست گریبان این بیماری شده است و طبق قوانین آمریکا اطلاع رسانی در مورد رئیس‌جمهور باید به روز و دقیق باشد و مرتب این اطلاع رسانی انجام شود.

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران افزود: یا به دلیل ملاحظات امنیتی است یا این که آنها نمی دانند در واقع با این پدیده چه کاری انجام دهند. به هر صورت اطلاع رسانی آن ها ناقص می باشد و این موضوع حتی در داخل خود امریکا هم با انتقادات جدی روبه رو شده است.

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران گفت: بی مدیریتی در نوع اطلاع رسانی امریکایی ها که ادعای مدیریت افکار جهانی را دارند در این زمان کاملاً مشخص می‌شود که حتی نمی توانند موضوعی که مربوط به رئیس جمهور کشور امریکا است را مدیریت کنند.

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران همچنین ادامه داد: پیش از این که بگوییم این یک تناقض است یک نوع بی مدیریتی در جریان اطلاع‌رسانی در بحث رئیس جمهور آمریکا می باشد. و در بورس و جریان انتخابات امریکا تاثیر گذاشته است و بایدن رقیب ترامپ از این فرصت برای حضور فعالتری در صحنه تبلیغاتی و جلب افکار عمومی به سمت خود استفاده می کند.

بهشتی پور خاطر نشان کرد: خارج از امریکا نیز کشورهایی که اقتصاد آنها تحت تاثیر اقتصاد آمریکا هستند به شدت نگران تحولات مربوط به بیماری رئیس جمهور امریکا هستند.

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران افزود: افزایش قیمت طلا به معنای کاهش ارزش دلار می باشد و این تبعات که در کوتاه مدت شاهد آن بوده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پزشک رئیس جمهور امریکا در خصوص وضعیت ترامپ می گوید وی در وضعیت مناسبی قرار دارد اما در کاخ سفید از حال بد رئیس جمهور خبر می دهند و پشت پرده این تناقض گویی چیست؟ پاسخ داد: پزشک ترامپ به نوعی دچار سردرگمی شده و نمیداند چه بگوید و زمانی که از وی سوال می پرسند آیا به اکسیژن نیاز داشته است یا خیر؟ در پاسخ در قبال این سوال اظهار کرد که الان به اکسیژن نیاز ندارد یعنی اینکه قبل از مراجعه به بیمارستان به اکسیژن احتیاج پیدا کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اما این نوع بیان و نوع ارائه اطلاعات کاخ سفید نشان از ندانستن چگونگی شرایط حال رئیس جمهور است و برای اینکه این موضوع مشکل ساز نشود چون اوضاع ترامپ در اقتصاد امریکا تاثیر دارد.

207245