مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اجرای ۱۶۲ طرح گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: ۱۶۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان در دست ساخت است.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ مصیب امیری در مراسم بزرگداشت هفته گردشگری با بیان اینکه این تعداد طرح باعث ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید می‌شوند، اظهار کرد: که از سال ٩٢ تاکنون، ۶٢ هتل و اماکن اقامتی گردشگری و ١۵٠ واحد بوم‌گردی در استان فارس فعال شده است.

او به تاثیر نامطلوب ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: در حالی‌که فعالان صنعت گردشگری خود را برای نوروز ۹۹ آماده می‌کردند این ویروس برروی فعالیت‌های اجتماعی تاثیر گذاشت و تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری فارس ضرر وارد شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آئین گفت: با هدف حمایت از فعالان حوزه گردشگری، شهردار شیراز به زودی لایحه‌ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سال ۹۹ با قید فوریت به شورای اسلامی این شهر تقدیم می‌کند.

مرتضی جعفری، با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه‌های مفصلی برای سال ۹۹ داشت که به دلیل شیوع کرونا متوقف و نیمه تمام ماند، افزود: بیماری کرونا بیشترین آسیب را بر حوزه اقتصاد وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار خسارت‌های فراوانی شد.

او همچنین گفت: پس از رونمایی از اتوبوس‌های سلامت و آسیب‌های اجتماعی اکنون به اتوبوس‌های گردشگری رسیده‌ایم که با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار این شهر ایجاد شده و از قابلیت توسعه نیز برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: تا پایان امسال، سه دستگاه اتوبوس گردشگری دیگر نیز به شهر شیراز اضافه خواهد شد.

نوا نیکو_استان فارس

207047