پرهام پور رمضان در گفتگو با پرسون تشریح می کند:

ایجاد دوگانگی نژاد پرستی برای رسیدن به رای مطلوب

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل گفت: ترامپ برای احیای خود و ابر قدرت بودن ایالات متحده احتیاج به دلایلی دارد که در مبحث سیاسی شخص ترامپ ایجاد دوگانی و دو قطبی بودن نسبت به نژادها، برای رسین به رای مطلوب در انتخابات است. و برخوردهای خشن رئیس جمهور امریکا در واقع با توجه به حوادث اخیر نشأت گرفته از این پارامتر می تواند باشد.

پرهام پوررمضان، پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: نکته ای که در رابطه با ایالات متحده باید همیشه مد نظر قرار داده شود در واقع دکترین سیاست خارجی و سیاست داخلی ایالات متحده یک مسئله بسیار از قبل پیش طراحی شده است.

پوررمضان با عنوان اینکه روئسای جمهور امریکا، کارتر، ترامپ، اوباما و... همه حول یک محور همیشه صحبت می کنند افزود: فقط گفتمان ها و نحوه بیان متفاوت است اما در رابطه با بحث های نژاد پرستی مباحثی که ایالات متحده از زبان ترامپ مطرح می کند بیشتر یک ویترینی برای جلب نظر کشورها در بحث دموکراسی سازی در دولت ملت سازی های کشورهای مختلف است مانند زمانی که ایالات متحده با همین نظر به کشور عراق حمله کرد.

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل با ریشه یابی بهانه های واهی ایالات متحده در زمینه حقوق بشر گفت: ایالات متحده با همین روش توانست به عراق حمله و همین حمله تبعات مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را بر جامعه عراق وارد کرد.

وی با عنوان اینکه همانگونه که مبحث حقوق بشر و دموکراسی برای مردم مختلف مشخص شد که یک بحث ویترینی است افزود: اما برای دولت ایالات متحده، در رابطه با بحث نژاد پرستی مسئله امریکا یک مسئله کاملا ثابتی است در قبال مسئله نژاد پرستی که سباه و سفبید را از همدیگر متمایز قرار می دهد.

وی افزود: زمانی که مبحث فلوید مطرح شد در واقع بغض فرو خفته ی این دوگانی که در جامعه ایالات متحده امریکا مطرح شده بود ترکید و مشخص شد که سیاست های دولت ترامپ و شخص او سیاست های درستی نیست.

دلیل تفکیک سیستم نژاد پرستی در امریکا و ادبیات خشن ترامپ چیست؟

پور رمضان گفت: ما هرچه قدر به انتخابات امریکا نزدیکتر می شویم برخورد خشن ترامپ نسبت به مسائل سیاست داخلی و خارجی تشدبد می شود مانند بحثی که در رابطه با ایران در راستای فعالسازی مکانیزم ماشه وجود دارد.

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل افزود: ترامپ برای احیای خود و ابر قدرت بودن ایالات متحده احتیاج به دلایلی دارد که در مبحث سیاسی شخص ترامپ ایجاد دوگانی و دو قطبی بودن نسبت به نژادها، برای رسین به رای مطلوب است. و برخوردهای خشن رئیس جمهور امریکا در واقع با توجه به حوادث اخیر نشأت گرفته از این پارامتر می تواند باشد.

206960