مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

تأیید سرقت از موزه "کاظمینی" در گرو انبارگردانی است

فاطمی با تأکید بر این‌که تا انبارگردانی موزه کاظمینی صورت نگیرد نمی‌توان بر ادعای سرقت صحه گذاشت، اظهار داشت: دو سال است که منتظر انبارگردانی این موزه توسط آقای کاظمینی هستیم تا تکلیف مشخص شود.

به گزارش پرسون؛ سید مصطفی فاطمی پیرامون ادعای سرقت از موزه کاظمینی امامزاده جعفر یزد، گفت: دو سال پیش آقای کاظمینی در فرمانداری یزد ادعایی را مطرح و اعلام کرد که برخی از اموالشان گم شده که با استعلامی که از اوقاف گرفته شد این اداره اعلام کرد این ادعا درست نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: قرار بر این شد تا آقای کاظمینی با نظارت اوقاف و فرمانداری یزد انبارگردانی کند و پس‌از آن به میراث گزارش دهد که تاکنون چنین گزارشی ارائه نشده است.

وی با بیان این‌که بحث انبارگردانی موزه کاظمینی و ارائه گزارش به میراث فرهنگی دو سال پیش در فرمانداری یزد مصوب شده بود افزود: بعد از دو سال دوباره بحث گم شدن برخی اموال اعلام شده و با توجه به اختلافی که پیش آمده باید به شکلی عمل شود که به یک نتیجه درست دست یافت.


فاطمی با تأکید بر این‌که تا انبارگردانی موزه کاظمینی صورت نگیرد نمی‌توان بر ادعای سرقت صحه گذاشت اظهار داشت: دو سال است که منتظر انبارگردانی این موزه توسط آقای کاظمینی هستیم تا تکلیف مشخص شود.


این مقام مسئول با بیان این‌که بحث سرقت از موزه کاظمینی را نمی‌توانم تائید کنم، عنوان کرد: زمانی مشخص می‌شود سرقتی صورت گرفته که یک شی مشخص از موزه مفقود شود ولی این‌که اعلام شود یک میزان از موزه گم شده، قابل تأیید نیست و اصلاً در هیچ موزه‌ای در دنیا چنین چیزی سابقه ندارد که بگوییم به این میزان سرقت انجام‌شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد عنوان کرد: پس‌از این‌که روز گذشته خبر سرقت از موزه کاظمینی را در فضای مجازی مشاهده کردم، با ارسال نامه‌ای به فرمانداری یزد درخواست کردیم که طبق توافق دو سال پیش، برای انبارگردانی موزه اقدام و نتیجه نهایی را برای ما ارسال کنند.
انتهای پیام/

206603

مطالب مرتبط