معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس عنوان کرد:

ارائه روزانه خطاهای شبکه شاد در فارس

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس تصریح کرد: خطاهای شبکه شاد در استان روزانه جمع بندی و به وزارتخانه ارسال می شود.

فارس - سایت خبری پرسون: محمد فیاض‌‌پور بیان کرد: پیش از بازگشایی مدارس در جلسات متعددی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های غیرحضوری مطرح شد.

او ادامه داد: در جلسه شورای آموزش و پرورش مسئله مدارس و نقاطی که برخوردار از پوشش اینترنتی نیستند و در صورت بازگشایی مدارس احتمال بروز چالش جدی در امر آموزش دانش آموزان آن مناطق وجود داشت در دستور کار قرار گرفت و نهایتا با دستور استاندار فارس سطح پوشش اینترنتی افزایش یافت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اداره کل فاوای استان مدعی است که اکنون به بالغ بر 97 درصد از مدارس مناطق کمتربرخوردار مودم تحویل داده شده و پوشش اینترنتی دارند، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت آنتن دهی و پوشش اینترنتی به وضعیت نسبتا مطلوب رسیده است.

فیاض‌پور به تولید محتواهای خودآموز برای مناطق فاقد دسترسی به اینترنت هم اشاره و با بیان اینکه این خوداموزها قابلیت چاپ رنگی و سفید دارند، گفت: کارگروهی متشکل از روانشناس، سرگروه آموزشی و ...تشکیل شد و تولید محتواهای فصلی را در دستور کار قرار دادند وزاکنون یک فصل آن به اتمام رسیده و به مدارس ارسال شده است.

او ادامه داد: همچنین ابلاغ کرده‌ایم تا فایل این دروس خودآموز در اختیار دانش آموزان علاقمند هم قرار داده شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس به رایزنی‌های انجام شده با یک مجمع خیرین برای تامین هزینه تعدادی گوشی همراه و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند خبر داد و گفت: با تعامل یک بین بخشی تعدادی تبلت و گوشی خریداری خواهد شد که البته تعداد آن محدود است و اکنون در مرحله شناسایی و رصد دانش آموزان هستیم و باید راستی آزمایی‎ها انجام شود.

فیاض‌پور تصریح کرد: بودجه‌ای از وزارت متبوع مبنی بر تامین بخشی از هزینه‌های خرید گوشی برای آموزش مجازی دانش آموزان پیش‌بینی نشده و ابتکار خرید تعداد محدودی گوشی همراه مربوط به خود استان فارس است.

او همچنین افزود: سرانه بهداشتی مدارس برای تهیه و تامین ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی برای مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش تزریق شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس در پاسخ به چرایی کندی سرعت و قطعی مقطعی شبکه شاد در برخی از ساعات، بیان کرد: این مشکل سراسری است البته وضعیت پوشش اینترنتی هر استانی بر آن اثرگذار است.

فیاض‌پور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل گلایه اولیاء دانش آموزان از اینکه با آموزش مجازی تمام وقت انها صرف آموزش فرزندان شده است، گفت: خانواده همانگونه که در زندگی اجتماعی هزینه‌هایی پیش‌بینی می‌کند، ضرورت دارد که در شرایط فعلی به عنوان شریک آموزشی با آموزش و پرورش همراهی کند.

او با تاکید بر اینکه شایسته نیست که بعضی خانواده‌ها از میزان تکالیف دانش اموزان گلایه کنند، گفت: خانواده دستیار آموزشی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، پس همانگونه که معلمان در این شرایط کرونایی بدون مشخص شدن ساعت کار به امر آموزش پرداخته‌اند، خانواده‌ها نیز با این دیدگاه که ما نگران آموزش و تربیت دانش آموزان هستیم با ما همراهی کنند.

نوا نیکو - استان فارس

206076

مطالب مرتبط