علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون:

دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

دکتر علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون ، درباره آسیب های تحریف دفاع مقدس برای نظام و جوانان کشور، اظهار داشت: مطابق با تاکید مقام معظم رهبری، مراقبت از تحریف تاریخ دفاع مقدس برای ملت ایران بسیار ارزشمند و جزو تاریخ کشورمان است. امروز نیز معظم له به زیبایی برای چندمین بار تبیین کردند که دفاع مقدس یک گنج بزرگ است.

وی ادامه داد: ملت ایران بسیاری از داشته‌های امروز اعم از امنیت، استقلال و اقتدار را مدیون دفاع مقدس است و در مقایسه با تاریخ گذشته با بی لیاقتی پادشاهان، سلاطین چه پهلوی و یا قاجار و دیگران یک ذلتی را بر کشور حاکم کردند. تاکید مقام معظم رهبری بر معرفی دقیق، درست و مستند دفاع مقدس همچنین مراقبت از تحریف آن است.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: تحریف به معنای قطع کردن واقعیت است چنانکه نه بزرگنمایی صورت بگیرد و نه اینکه کوچک شمرده شود؛ در حقیقت آن چیزی باشد که اتفاق افتاده چراکه اگر مراقبت نشود امکان نادیده گرفته شدن بسیاری از عظمت ها وجود دارد. تحریف باعث تغییر جایگاه ظالم و مظلوم می شود دشمن نیز برای بد جلوه دادن واقعیت ها و کوچک شمردن پیروزی های ملت ایران تلاش می کند.

جعفری تاکید کرد: دشمن قصد دارد با دستکاری در تاریخ و تاریخ نگاری به نفع خودش، نسل جوان ما را با آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده بیگانه کند. بنابراین انتقال درست تاریخ وظیفه بزرگی است و تمام افرادی که این وظیفه را بر دوش دارند، بخصوص پیشکسوتانی که بقیه الصیف شهدا هستند بایستی در جهت حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس، سبک زندگی مومنانه افراد در دوران جنگ، ایثارگری ها، فداکاری‌ها، از خودگذشتگی ها، اخلاص و همه این ویژگی‌ها به نحو شایسته ای تلاش کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره ویژگی خردگرایی و اقدام معقول در دفاع مقدس، افزود: اینطور نیست که کاری بر خلاف عقل انجام گیرد یا تصمیمات دقیق و حساب‌ شده نباشد. یکی از کارهای دشمن بی ارزش نشان دادن دفاع مقدس است همچنین تلاش می کند تا فرماندهان را فاقد نگاه راهبردی و عقل نظام مند در هدایت کارها نشان دهد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: اگر نتوانیم به درستی این ارزش ها را بیان کنیم، نسل جوان در آینده تصور درستی از این دوران نخواهند داشت. دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

جعفری با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا این عزت و افتخار را از ما بگیرد، افزود: یکی از کارهای دشمن تحریف قلب تاریخ است، بحمدالله امروز جوانان برآمده از آن دوران، اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهند و امیدواریم بتوانیم تاریخ دفاع مقدس را به گونه ای ثبت و ضبط کنیم.

وی با اشاره به حساسیت در حفظ صحت رویدادها گفت: در بنیاد حفظ آثار مجموعه ای شکل گرفته برای انطباق تاریخ نگاری با اسناد واقعیت های جنگ تا خلاف این مسیر حرکتی صورت نگیرد.

جعفری بیان داشت: امروزه برخی کتاب ها منتشر و نیز فیلم هایی ساخته می شود و یا مستنداتی در شبکه های خارجی ساخته و پخش می شوند که کاملا خلاف واقعیتند، بدین صورت از یک صوت یا تصویری که نیاز به تبیین یا تشریح دارد، جریانی را ایجاد می کنند که باعث مخدوش شدن ذهن نسل جوان می شوند و در این به اصلاح مستندها موارد، بسیار نظام مند کنار یکدیگر گذاشته شدند و به مخاطب فرصت بررسی داده نمی شود.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه در این مستند ها برخی واقعیت‌ها بر خلاف آنچه اتفاق افتاده تبیین شده است، تاکید کرد: برای ایجاد اختلاف در بین نیروهای مسلح نیز تلاش می کنند چراکه می خواهند برخی از آنان را ناکارآمد جلوه بدهند و رشادت‌های سازمان‌های مختلف نیروی مسلح را نادیده می گیرند؛ هر یک از این موارد خود دلیلی برای ایجاد یک جریان و زاویه ای است که در ادامه منجر به صدماتی خواهد شد.

206040