لزوم دریافت سهمیه بیشتر واکسن آنفلوانزا برای خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر احتمال اندک بودن سهمیه واکسن آنفلوانزا برای استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر از حالا برای دریافت سریع و بیشتر واکسن تلاش کنند.

به گزارش پرسون؛ استاندار خراسان شمالی در ستاد مدیریت کرونای استان گفت: ارائه آمار کرونا به تنهایی کافی نیست و ما به عنوان مدیر باید به دنبال علل رشد شیوع کرونا در استان بگردیم.

محمد علی شجاعی ادامه داد: باید منطقه‌هایی که باعث شیوع بیشتر کرونا در استان می‌شود را شناسایی کنیم تا بتوانیم جلوی آن را بگیریم.

وی افزود: حداکثر تا یک هفته آینده مجموعه‌هایی که می‌توانند آمار و اطلاعاتی برای تجزیه و تحلیل گسترش کرونا در استان ارائه دهند، آن را آماده کرده و بررسی کنند.

شجاعی با تاکید به اینکه باید آمار واقعی، کافی و حقیقی باشد گفت: بدون تعصب مشکلات و آمار را بررسی کنید تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به بازگشایی تمام صنوف تصریح کرد: متولی هر کسب و کار مانند اتاق اصناف و یا رئیس اتحادیه باید پاسخگوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد زیرا نمی‌توانیم در خیابان‌ها راه بیفتیم و ببینیم کدام مغازه پروتکل‌ها را رعایت کرده یا نکرده است هرچند این به معنای عدم بازرسی نیست.

وی افزود: اجرای یک ابلاغیه علاوه بر اغنا افکار، ضمانت اجرایی نیز می‌خواهد لذا باید در نهایت با عده‌ای برخورد شود و نمی‌شد با لبخند از کنار بی قانونی رد شود.

شجاعی بیان کرد: نمی‌خواهیم نمره اخلاق به مدیران بدهیم که تخلفات را می‌بخشید لذا مدیران حق بخشش تخلفات کرونایی را ندارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: در محرم گفتیم مسئول هیئت متخلف را به دادگستری معرفی می‌کنیم و حالا هم باید متقاضی بازگشایی اصناف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی خطاب به دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر گفت: احتمال دارد واکسن آنفلوانزا در محدودیت قرار بگیرد و سهمیه استان کم باشد لذا برای دریافت سریع و بیشتر واکسن از اکنون اقدام شود.

195612