​رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

قیمت تخم مرغ کاهش می یابد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در چند روز آینده قیمت تخم مرغ در بازار کاهش می یابد گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ از سوی اتحادیه مرغداران صورت گرفته است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ داریوش صفاری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ از سوی اتحادیه مرغداران صورت گرفته است، اظهار کرد: در روزهای آینده قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش می یابد.

وی افزود: افزایش قیمتی که در تخم‌مرغ دیده شده، به علت افزایش قیمت از طرف اتحادیه مرغداران بوده است که در چند روز آینده با کاهش قیمت تخم‌مرغ مواجه می‌شویم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در حال حاضر فروش تخم‌مرغ بیشتر به صورت کیلویی است که هر کیلو ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

صفاری با بیان اینکه قیمت لبنیات براساس ستاد تنظیم بازار در تاریخ هفتم تیرماه ۹۹ افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: محصولات لبنی مثل شیر بطری یک لیتری ۱.۵ درصد چربی به قیمت ۵۶۰۰ تومان و شیر بطری یک لیتری با دو درصد چربی به ۵۹۰۰ تومان رسیده که براساس میزان درصد چربی، قیمت‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات به علت افزایش شیرخام بوده است، تصریح کرد: شیر یک لیتری با سه درصد چربی به قیمت ۶۵۰۰ تومان و با ۳.۲ درصد چربی ۶۶۰۰ تومان، ماست کم‌چرب ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصدی به قیمت ۶۶۰۰ تومان، ماست پرچرب سه درصد ۷۳۰۰ تومان و ماست دبه‌ای دو و نیم کیلویی کم‌چرب ۱.۵ درصد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

صفاری با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همدان بین ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان است، اظهار کرد: چند عامل منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شده که از جمله افزایش قیمت نهاده‌ها و میزان تقاضای بازار بوده است.

195571

مطالب مرتبط