سیستم گرمایش ۹۸ درصد از مدارس خراسان شمالی استاندارد است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون سیستم گرمایش در ۹۸ درصد از کلاس‌های درس این استان استاندارد است و استانداردسازی مابقی در دست پیگیری است.

به گزارش پرسون؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی در هزار و ۵۷ مدرسه با چهار هزار و ۸۹۸ کلاس درس در این دولت انجام شده است که در این زمینه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

امین فلاح با اشاره به حذف تمام بخاری های نفتی از مدارس سطح استان در سال ۹۷ گفت: با حرکت جهادی، بخاری های نفتی از ۳۴۵ مدرسه با هزار و ۳۷۸ کلاس درس برچیده شد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان شمالی افزود: امسال هم برای حذف بخاری های گازی از مدارس سطح استان اقدام شد و در آن، سیستم گرمایش هزار و ۲۷۸ کلاس درس در ۲۸۲ مدرسه استاندارد شد.

وی خاطرنشان کرد: برچیدن بخاری های گازی از مدارس، در سطح کشور در دست پیگیری است اما خراسان شمالی که در سال ۹۷ بخاری های نفتی را از مدارس برچیده بود، امسال و زودتر از سایر استان ها حذف بخاری های گازی را محقق کرده است.

فلاح اظهار داشت: اکنون دیگر دغدغه بخاری نفتی و بخاری گاز غیراستاندارد نداریم، بخاری هرمتیک هوشمند جایگزین بخاری های غیراستاندارد شده است تنها، استاندارد سازی سیستم گرمایش در چند مدرسه بزرگ که قابلیت اجرا با این بخاری ها را ندارد باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تمام این مدارس در شهر بجنورد است گفت: امسال قرار است سیستم گرمایش در ۱۰ مدرسه انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه حذف مدارس سنگی هم در خراسان شمالی، زودتر از سایر استان های کشور محقق شده است گفت: جمع آوری مدارس سنگی در سطح کشور، در افق سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده بود اما در این استان، در اقدام جهادی ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس مقاوم، جایگزین ۱۷ مدرسه با ۶۷ مدرسه سنگی شد و در این زمینه، ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم همچنان تخریبی است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.

195438