«تاناکورا» مخفیگاه کرونا

شاید گرانی پوشاک و علاقه به پوشیدن لباس خارجی، برخی شهروندان را به سمت لباس های دست دوم که به «تاناکورا» هم معروف است، سوق داده که با وجود شیوع کرونا، به مغازه ها و حتی خانه هایی که این اجناس را عرضه می کنند، می روند و در میان انبوهی از لباس ها که قصه مبدأشان و این که چگونه به این شهر رسیده اند، معلوم نیست، پوشاک مدنظر خود را خریداری می کنند.

به گزارش پرسون؛ به یکی از خانه هایی که در یکی از نقاط نام آشنای بجنورد، لباس های دست دوم را در معرض فروش گذاشته است، می روم که البته مشتری هایش از طبقه متوسط و حتی بالا هستند و با خوشحالی برای دیدن جنس های جدید آمده اند. بی توجهی به استفاده از ماسک و نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا در این جا کاملاً مشهود است.

یکی از شهروندان در حالی که لباس های ورزشی را زیر و رو و از بین آن ها 3 دست لباس انتخاب می کند، خطاب به همراهش می گوید: سال گذشته از این جا لباس ورزشی شکار کردم و با این که بارها آن را شسته ام اما به قول معروف مرگش نشده است!او که سراغ لباس های مجلسی که روی رگال قرار دارد، می رود، معتقد است: اگر به دنبال مارک های خوب و جنس اعلا باشید باید بین همین لباس ها را بگردید، مطمئن باشید می توانید حداقل یک دست لباس پیدا و مارک خارجی و برند بر تن کنید.

چشمانش برق می زند و بانوی همراه خود را صدا می کند و با هیجان ادامه می دهد: بیا ببین برایت چه چیزی پیدا کردم، همین لباس را بیرون پیدا نمی کنی.هر چه به شب نزدیک تر می شویم، تعداد افرادی که به این مکان می آیند بیشتر می شود، حتی بعضی ها کودکان شان را هم آورده اند تا در این محیط که می توان گفت به وضعیت بهداشتی آن چندان نمی توان اطمینان کرد، لباسی برای آن ها بیابند.

اتاق پرو

اتاق پرو که در گوشه ای از اتاق قرار دارد، بدون داشتن هیچ تهویه ای پر و خالی می شود و به گفته آقای فروشنده، آن هایی که حوصله پرو کردن لباس را در این مکان ندارند، می توانند با پرداخت مبلغ آن، لباس را به منزل ببرند و در صورتی که نپسندیدند، روز بعد باید برای تعویض مراجعه کنند.

فعالیت های بدون مجوز

در همین خصوص، دکتر «افشین دلشاد» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح می کند: ویروس کرونا زمان زیادی روی سطوح پارچه و لباس باقی نمی ماند و بعد از شست و شو از بین می رود اما به طور کلی، استفاده از لباس های دست دوم توصیه نمی شود.به گفته وی، توصیه ما برای استفاده نکردن از لباس استوک(دست دوم) به دلیل انتقال قارچ و سایر بیماری های پوستی است ولی بابت کرونا خیلی عامل نگران کننده ای نیست زیرا بیشتر بیماری تنفسی است.

195431

مطالب مرتبط