نگرانی ها از کمبود واکسن آنفلوانزا در بجنورد

با نزدیک شدن به فصل پاییز، نگرانی از شیوع آنفلوانزا همزمان با کرونا، توصیه برخی پزشکان برای تزریق واکسن آنفلوانزا توسط افراد و گروه های سنی حساس و تکاپو برای تهیه این واکسن توسط  بعضی از هم استانی ها آغاز شده است. برخی شهروندان در به در به دنبال این واکسن در شهر می گردند تا شاید با تزریق آن از مبتلا شدن به آنفلوانزای فصلی نجات پیدا کنند.

به گزارش پرسون؛ یکی از شهروندان که روز گذشته به یکی از داروخانه های بجنورد مراجعه کرده بود، با بیان این که مبتلا به دیابت هستم، افزود: نگران شیوع کرونا همزمان با ویروس آنفلوانزا هستم و به توصیه پزشکم می خواهم این واکسن را تزریق کنم.

وی با بیان این که متخصصان اعلام کرده اند، این دارو باید در بازه زمانی 5 تا 15 مهر تزریق شود، ادامه داد: به این دلیل نگران هستم که نتوانم به موقع این واکسن را بخرم.این شهروند اعلام کرد که هنوز موفق به خرید این واکسن نشده است.

در یکی از داروخانه های شهر، پیرمردی برای خرید واکسن مراجعه کرده بود، او به صندوق دار اعلام کرد که واکسن می خواهد ولی به او گفته شد: هنوز نرسیده است. این فرد ادامه داد: شب گذشته دکتر داروخانه اعلام کرد که واکسن رسیده است. این بار کارکنان داروخانه کمی سکوت کردند و دوباره همان پاسخ را دادند.

یکی از شهروندان بجنوردی اعلام کرد: سال گذشته به دلیل ابتلای زیاد فرزندم به آنفلوانزا به توصیه دکتر این واکسن را تهیه کردیم اما امسال به هر داروخانه ای می روم خبری از این واکسن نیست.

«معنوی» با بیان این که کاش زمان دقیقی برای تکمیل موجودی داروخانه ها اعلام می شد، اضافه کرد: اکنون بسیاری متقاضی دریافت این واکسن هستند و بارها اعلام شده تعداد محدود خواهد بود، با این اوضاع تکلیف ما که باید حتما از واکسن استفاده کنیم چه می شود؟وی از مسئولان خواست توزیع این واکسن مدیریت شود تا بازار سیاه راه نیفتد.

روز گذشته سری به چند داروخانه زدیم تا از وضعیت موجودی این واکسن مطلع شود، او تمام داروخانه های خیابان های اصلی بجنورد و2 داروخانه در دیگر خیابان ها را برای یافتن این واکسن جست و جو کرد اما خبری از آن نبود.

دکتر یکی از داروخانه های مرکز شهر بجنورد با بیان این که هنوز واکسن برای ما نیامده است، اعلام کرد: قرار بود در این هفته ها واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها وجود داشته باشد اما هنوز این اتفاق نیفتاده و نرخی برای آن اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هر واکسن آنفلوانزا بین 40 تا 50 هزار تومان فروخته شد و باید به این موضوع اشاره کرد که این واکسن به شکل محدود ارائه می شود.

195294