سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان مطرح کرد:

مراسم عزاداری سیدالشهدا رمز ماندگاری نهضت عاشورا

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه محرم آمده است تا در دلهای عاشق، کربلایی دیگر به پا کند و قلبهای سوخته را به میهمانی اجابت فرا خواند. چرا که واقعه کربلا یک حادثه بزرگ تاریخی است، افزود: این حادثه در واقع یک رخداد بی‌نظیر در تاریخ بشریت است و هرچند ازنظر زمانی در کمتر از یک روز اتفاق افتاد ولی به لحاظ کیفیت به بزرگی همه تاریخ بشریت است.

فارس _ پرسون : سید ناصر حسینی گفت :به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری دهه ی اول محرم با حضور پرشور کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در محل نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، بارعایت اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا برگزار شد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که در احادیث معصومین(ع) نیز بیان شده هیچ روزی به لحاظ شدت مصیبت و غم و اندوه مانند روز عاشورا و هیچ مصیبتی مانند مصیبتی که در این روز به اباعبدالله الحسین(ع) وارد شد نیست.

وی با تأکید بر لزوم ماندگاری این نهضت بزرگ خاطر نشان کرد: دشمنان ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ تلاش‌های مذبوحانه‌ای داشتند تا این حادثه به فراموشی سپرده شود و می‌خواستند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند ولی به امر خدا این نور روزبه‌روز در جهان پرفروغ‌تر و روشن‌تر می‌شود.در ایام محرم نظام تکوینِ مُلک و ملکوت همه عزادار سیدالشهدا(ع) هستند و همین عزاداری‌ها رمز بقای این قیام خونین است.

وی گفت :عزاداری برای سیدالشهدا(ع) یکی از توصیه‌های مؤکد ائمه اطهار(ع) است وبه همین مناسبت ضمن قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و سینه زنی سرور و سالار شهیدان بصورت روزانه پرشورتر از هر سال در مدیریت برپا شد.

نوا نیکو _استان فارس

194728