ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ریپل با جهشی قابل‌توجه توانست بیشترین صعود یک‌روزه خود از سال ۲۰۱۷ را تجربه کند. طبق گزارش‌ها، یک گروه تلگرامی با ۲۰۰,۰۰۰ نفر عضو عامل این افزایش قیمت بوده است.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت ریپل توسط یک گروه پامپ و دامپ در تلگرام؛

بعد از دوج کوین نوبت ریپل است!

پس از رکوردزنی قیمت چین لینک، رشد قیمت بیت کوین و پامپ شدید قیمت دوج کوین، قیمت ریپل هم در ۲۴ ساعت گذشته توانست حدود ۵۰ درصد رشد کند. بسیاری معتقدند رشد قیمت ریپل هم مانند دوج کوین پامپی عمدی بوده است.

اسناد جدید نشان می دهد که شرکت دارایی های دیجیتال گری اسکِیل (Grayscale) در حال بررسی ایجاد اعتماد برای پروژه های دیفای (DeFi) است.

بنیان گذار بزرگ ترین صندوق مدیریت دارایی در جهان گفت: تعداد بیتکوین هایی که می تواند استخراج شود محدود است. برآورد ما نشان می دهد که امکان دارد ۸۰ درصد ارزش فعلی بازار ارزهای دیجیتالی از بین برود.
عرضه تتر (USDT Tether) به ۲۵ میلیارد دلار می رسد، که بیش از ۷۵ درصد از کل عرضه استیبل کوین ها یا همان توکن های با پشتوانه با ارزش ثابت را تشکیل می دهد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی در بازار امروز چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹؛

ریزش سنگین بیت کوین و اتریوم

ارزش بیتکوین و اتریوم با ریزش سنگینی مواجه شد.

علیرضا صلواتی، کارشناس اقتصاد، در یادداشت تازه خود به بررسی مزایای استخراج بیت کوین در ایران پرداخته است. او از منابع انرژی ایران، بحث تحریم‌ها و وجود دو پیک مصرف در سال، به‌عنوان ویژگی‌هایی یاد می‌کند که ایران را به کشوری مناسب در بحث استخراج بیت کوین تبدیل می‌کند. در ادامه یادداشت او را بخوانید.

آمارهای تازه نشان می‌دهد که بیشتر سهم معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر فعالیت نهنگ‌ها و پرحجم‌ترین معاملات در این حوزه در آسیا و به‌ویژه در چین انجام می‌شود.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که بیت کوین سالانه ۲۰۰ درصد رشد می‌کند. به‌عقیده او این رشد تا زمانی که طلا، نقره، بدهی‌های دولتی، شاخص‌های اوراق قرضه و شاخص‌های بورس را از ارزش بیندازد، ادامه خواهد داشت.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که علاوه بر چهار بانک بزرگ چین که با بانک مرکزی این کشور برای توسعه یوان دیجیتال همکاری می‌کنند، هشت بانک تجاری دیگر هم در حال کار روی کیف پول‌ها و پلتفرم‌های بانکی ویژه‌ای هستند که از قابلیت همکاری تعاملی با یوان دیجیتال برخوردارند.

پس از انتشار اخبار و حواشی بسیار پیرامون خرج دوباره (Double Spend) روی شبکه بیت کوین، رسانه کوین دسک با بررسی شواهد موجود و اتفاقات مختلف، اعلام کرده است که هیچ دوباره خرج کردنی رخ نداده است. نباید فراموش کرد که یکی از اصولی که شبکه بیت کوین بر پایه آن کار می‌کند، توانایی شبکه در جلوگیری از این اتفاقات است.

یک فعال نیویورکی تیک تاک در ادعایی عجیب گفته است می توان با استفاده از الگوهای نجومی مسیر حرکت بیتکوین را پیش بینی کرد.