ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

به‌دنبال بیانیه تسلا در روز دوشنبه مبنی بر خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین و افزایش قیمت بیت کوین تا ۴۸,۰۰۰ دلار در پی این خبر، برخی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا با مشکلات فنی مواجه شده‌اند.

رالی اخیر که به دنبال خبر خرید بیت کوین توسط کمپانی تسلا ایجاد شد، قیمت BTC را با 10000 دلار افزایش روبرو کرد و منجر به شکست آخرین رکورد قیمتی این ارز شد. بیشتر آلتکوین ها نیز با ثبت رکوردهای تازه به این جریان پیوستند و کل ارزش بازار رمزنگاری را به بالاترین سطح تاریخی آن یعنی 1.4 تریلیون دلار رساندند.

اگر ما نمودار بیت کوین (طلای بازار ارز دیجیتال) و لایت کوین ( نقره بازار ارز دیجیتال ) را با هم مقایسه کنیم به شباهت بسیار زیاد رفتاری این دو نمودار پی خواهیم برد. شباهت نمودار لایت کوین اولین تصویری که در ذهن مخاطب ایجاد می کند، .نمودار بیت کوین در محدوده قیمتی 13000 دلار است.
یکی از چهره‌های رسانه‌ای سرشناس پاکستانی مدعی شده است که استخراج بیت کوین می‌تواند ایران را که در حال حاضر با تحریم‌های ایالات متحده دست به گریبان است، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که پس از حواشی ایجاد‌شده پیرامون قیمت دوج کوین و توییت‌های افراد مشهور در ارتباط با این ارز دیجیتال، میزان جستجوهای گوگل کلمه دوج کوین از میزان جستجوها در مورد بیت کوین در آمریکا بیشتر شده است.

اگر حجم مصرف برق جهت استخراج بیت کوین را با برق مصرفی کشورهای دیگر مقایسه کنیم، مشاهده می کنبم که حدود 1.7 درصد مصرف برق کشور امریکا، 7.8 درصد برق روسیه، 13 درصد برق کانادا، 14 درصد برق آلمان، 16 درصد برق فرانسه، 23 درصد برق انگلستان، 25 درصد برق ایتالیا، 31 درصد برق استرالیا، 66 درصد برق نیوزلند می باشد.
داده‌های تازه نشان می‌دهد که با افزایش قیمت اتریوم، مجموع تراکنش‌ها روی این شبکه هم به بیش از ۱ میلیارد رسیده است. از سوی دیگر، از ژانویه ۲۰۲۰ (دی) تاکنون شبکه اتریوم به‌طور متوسط روزانه میزبان بیش از یک میلیون تراکنش بوده است.

در روزی که برای نخستین بار ارزش اتریوم از ۱۷۰۰ دلار نیز عبور کرد، بیشتر ارزهای دیجیتالی به روند صعودی خود ادامه دادند. ارزش بیتکوین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

روند اصلاحی در بیت کوین از 42 هزار دلار تا 30 هزار دلار یک روند اصلاحی کاملا منطقی می باشد و بازار در چهارچوب یک بازار مالی آزاد روند رشد و اصلاح منطقی از خود نشان داده است. روند رشد بیت کوین میتواند تا محدوده 142000 دلار بالا برود.
بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا، ساعاتی پیش در حاشیه رویداد «هفته بلاک چین بایننس» اعلام کرد که روز جمعه نسخه بتای درگاه پرداخت مخصوص خود با نام بایننس پی (Binance Pay) را راه‌اندازی کرده است. این درگاه به کسب‌وکارهای مختلف امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، محصولات خود را با این ارزها بفروشند.

روزهای خوش نقره سریع به پایان رسید در روزی که گذشت نقره و به همراه آن طلا روند کاهشی را تجربه کردند. این در حالی است که بیت کوین و نفت صعود نرخ را تجربه کردند.
قیمت رمزارز‌ها در بازار امروز ۱۴ بهمن ۹۹؛

صعود بیتکوین پس از حمایت ایلان ماسک

پس از آنکه مدیرعامل تسلا گفت باید زودتر اقدام به خرید بیتکوین می‌کرد، ارزش این رمزارز افزایش یافت.



درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری استخراج اتریوم در ماه گذشته؛

رکورد ۲۰۱۸ شکسته شد

استخراج‌کنندگان اتریوم در ماه ژانویه ۸۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند که از رکورد پیشینِ سال ۲۰۱۸ بیشتر است.