انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
مرادی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

چه زمانی شاهد همگرایی بین دولت و مجلس باشیم؟

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم وجود دارد و دشمن هم دشمنی خودش را می کند اما خودمان باید یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛

سهمیه سوخت مرداد ماه وانت بار‌ها واریز شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره زمان واریز سهمیه سوخت مرداد و شهریور ماه وانت بار‌ها توضیحاتی داد.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

موافقت وزیر نیرو با تامین منابع مالی انتقال آب به یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای اجرای خط دوم انتقال آب به استان انجام شد از موافقت وزیر نیرو برای تامین منابع مالی از محل پیش خرید برق خبر داد.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است، ادامه داد: استفاده از گاز ایران برای عراق هم بسیار صرفه اقتصادی دارد، زیرا گاز طبیعی، جایگزین گازوییل می‌شود که قیمت آن بیش از دو برابر قیمت گازی است که ایران به آنها می‌فروشد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد از عملکرد وزرای متخلف دولت روحانی گفت:ت فکر امثال زنگنه و آخوندی به دنبال آن است نظام جمهوری اسلامی ایران را با مشکل مواجه و تفکر " ما نمی توانیم " را به کشور القا کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" هرچه سریع‌تر اجرایی شود، پالایشگاه‌سازی را ابزاری دفاعی برای مقابله با جنگ اقتصادی دانست.
همزمان با هفته گرامیداشت دولت؛

افتتاح ۲۲۳۰ پروژه برق کشور توسط وزیر نیرو

همزمان با هفته گرامیداشت دولت ، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو ، ۲ هزارو ۲۳۰ پروژه تامین برق کشور را از طریق ویدئو کنفرانس در استان البرز افتتاح کرد.
رییس جمهوری با بیان این که همه فازهای پارس جنوبی جز یک فاز افتتاح و تمام شده است، گفت: در گاز کاملا خودکفا شدیم و دستاوردها و طرح‌های گاز، یادگار بزرگی است که برای دولت آینده گذاشتیم.