انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است، در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند که تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخلی از طریق تنفس خوراک را فراهم و صادرات نفت را به تدریج کاهش دهد.
تقاضای بالا نفت توسط چین و هند، تایید واکسن کرونا در انگلیس و کانادا قیمت نفت خام برنت را در روز پنج شنبه به بیشتر از 50 دلار در هر بشکه رساند.
وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت برای رایگان شدن قبض آب برای کم‌ مصرف‌ها، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در بخش آب و در شرایط فعلی حدود ۴ میلیون مشترک در سطح کشور مشمول کم‌ مصرفی هستند که امید است به این تعداد اضافه شود.

قیمت نفت تحت تاثیر تولید و توزیع واکسن کرونا و همچنین آتش سوزی یک میدان نفتی عراق افزایش یافت.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: الگوی کم‌مصرفی در ماه‌های معمولی 80 کیلووات ساعت در ماه برای ماه‌های غیر گرم و 100 کیلووات ساعت برای مناطق گرم کشور است.



وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید در دولت تدبیر و امید به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد،‌ گفت: در حالی که در کوران جنگ اقتصادی هستیم ۴۰ درصد افزایش ظرفیت سالانه نیروگاهی نصب شده در این دولت به ثبت رسیده است.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست.
با تعویق مذاکرات اوپک پلاس به دلیل عدم توافق در کاهش تولید، قیمت نفت کاهش یافت.
ادعای برخی از رسانه‌های ناشناس خبری:

انفجار در بزرگترین میادین نفتی امارات

برخی منابع خبرهایی مبنی بر وقوع انفجارها و آتش سوزی در میدان نفتی زکوم در ابوظبی و میدان نفتی الفاتح در دبی سخن می گویند.