مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با ایجاد این پنجره واحد و اتصال به سامانه ثبت شرکت های کشوری، دیگر امکان فعالیت شرکت‌های صوری ممکن نیست.

غلامحسین مظفری رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشتی نوشت: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات زیربنایی و زیرساختی، استعداد زیادی در رشد تحقیقات علمی و اقدامات نوآورانه را در کشور داراست. جزیره کیش تلاش دارد با همکاری تمام دانشگاه‌های کشور به هاب علمی، فن‌آوری و نوآوری منطقه در ابعاد بین‌المللی تبدیل شود.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
آغاز به کار رسمی کاربست 5G با امضای 5 تفاهم نامه در ایران

کیش، پیشگام در پیوستن به شبکه نسل پنجم

با امضای پنج تفاهم نامه اجرایی، ایران به جرگه کشورهایی پیوست که در تدارک جدی برای بکارگیری و ورود به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G است.
معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی تعیین تکلیف می‌کند تا بعد از ۲۰ سال معافیت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و جان گرفتن آن، بتوانند مالیات‌های متعلقه را به صورت پلکانی در مدت ۵ سال باز پرداخت کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به رقم ۱۶۹ میلیارد دلار صادرات از این مناطق در هفت سال دولت تدبیر و امید گفت: بیش از ۴۰ درصد صادرات کشور از این مناطق انجام می‌شود.
مصوبات جدید ستاد مقابله با ویروس کرونا

پنج مصوبه جدید در شورای سلامت کیش

در راستای اقدامات پیشگیرانه و کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح جزیره کیش از سوی شورای سلامت کیش ابلاغ شد.
از سوی سازمان برنامه‌و بودجه کشور:

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» ابلاغ شد

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» مشتمل بر ۸ ماده که سال گذشته با انجام اصلاحاتی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده بود، پس از طی فرآیند انجام اصلاحات لازم برای اجرای مفاد آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
مجموع طرح‌هایی که امروز در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افتتاح شد، برای 4هزار و 412 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، با انتقاد از اینکه مدیریت مناطق آزاد کشور رها شده است، گفت: مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.
گامی بزرگ در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری

افتتاح مرکز نوآوری کیش توسط رئیس جمهور

مرکز نوآوری کیش با محوریت شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری، استارت آپی، اقتصاد دریا، محیط زیست دریا و گردشگری دریایی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.