مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم گفت: استراتژی منطقه آزاد قشم برای تبدیل قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور رساندن 750هزارتن سوخت پاک به کشتی ها در سال با راه اندازی شش اسکله دیگر در منطقه است.

از اتمام خام فروشی تا جذب سرمایه گذار؛

دورنمایی از برنامه‌های توسعه ای اراضی جزیره کیش

یکی از سیاست های مهم دولت باز سازی ،ساخت وجلو گیری از فروش خام زمین های اطراف کیش است در این موضوع برنامه توسعه ای با پشتیبانی و حمایت مدیران ارشد این منطقه و در کلیه مراحل طراحی و تدوین آن از مشورت صاحب نظران خبره و حمایت شورای مطالعات و تحقیقات راهبردی استفاده شد.

همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آبادان که سال‌ها متروکه و تعطیل بود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سه‌شنبه گذشته در جلسه علنی مجلس در شرایطی به انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر آزاد‌سازی واردات خودروهای مستعمل از مناطق آزاد پرداخت که به اعتقاد وی این مصوبه، تنها برای بهره‌برداری عده‌ای خاص در نظر گرفته شده است.
تحولات سیاسی و خوشبینی نسبت به کاهش یا رفع تحریم‌ها در ماه‌های آینده، امیدها به افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش داده و در این میان، نقش مناطق آزاد به عنوان مهم‌ترین مقصد سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت بسیاری دارد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای هیات مدیره بانک سینا با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در جزیره، از برنامه ریزی جهت ارائه خدمات توسط این بانک در راستای تسریع و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران حمایت کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مستمر خود از پروژه های عمرانی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری و... سطح جزیره قشم از پروژه اسکله نفتی حرا قشم بازدید کرد و از نزدیک روند اجرایی این پروژه حوزه نفت و انرژی را مورد بررسی قرار داد.

فلسفه تدوین و تصویب قوانین مشخص و متفاوت از سرزمین اصلی، بر فعالیت و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به منظور تامین مصلحت‌اندیشی و رفع نیازهای عمومی کشور، درخصوص جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و بازاریابی و بازارسازی برای تولیدات کشورمان، بنا شده است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش گفت: در فاز بندی‌های تعریف شده در پروژه مسکن ملی در جزیره کیش، فاز یک حدود ۵ هزار متر مربع طراحی شده بود که ما پیشنهاد دادیم آن را به ۸ هزار متر مربع افزایش دهیم. موقعیت زمین برای ساخت واحد مسکونی بسیار مناسب بوده و زیرساخت‌های ساخت این واحد‌ها نیز فراهم شده است.

دهمین جلسه کمیته راهبردی فناوری اطلاعات مناطق آزاد به ریاست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با حضور معاونان توسعه مدیریت و مدیران فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان های مناطق آزاد کشور برگزار شد. 

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مطرح کرد؛

200 پروژه آماده بهره‌برداری در مناطق ویژه اقتصادی طی 2 سال آینده

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: حدود 200 پروژه داریم که قرار است طی یک سال و نیم تا دو سال آینده در مناطق ویژه اقتصادی به بهره‌برداری برسد.