مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

اجلاسیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به میزبانی ایران با موضوع گسترش همکاری‌ها بین کشورها و با تمرکز بر زنجیره تولید و شبکه سازی بین مناطق آزاد کشور‌های عضو اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای تحقق شعار «قشم جزیره گردشگر محور»، تابلوهای اصناف قشم و درگهان ساماندهی می‌شود.

‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عمران و آبادانی منطقه‌ای بخشی از اهداف اصلی مناطق آزاد محسوب می‌شوند از اینکه برخی مناطق آزاد جدیدالتأسیس خالی از سکنه بوده و فاقد بندر و فرودگاه است، انتقاد کرد.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد:

بندر شهیدرجایی ظرفیت تبدیل شدن به بندر نسل سوم را دارد

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حضور در پسکرانه‌ بندر شهید رجایی به نفع سرمایه‌گذار است، گفت: پروژه ۲۴۰۰ هکتاری اراضی بندر شهید رجایی، یک پروژه فوق العاده ملی است که می‌تواند علاوه بر ارزآوری به اشتغالزایی هم منجر شود.

در یک مطالعه عنوان شد؛

وجود فلزات سنگین در سواحل جزیره کیش

بررسی‌های یک مطالعه نشان داد که میانگین سرب و کادمیوم در رسوبات سواحل کیش از استانداردهای کانادا و آمریکا بالاتر است. همچنین این آلاینده‌ها در بافت سخت خرچنگ منزوی نیز وجود دارد.
سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران با عنوان اینکه چابهار به عنوان یک منطقه راهبردی می‌تواند دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه باشد افزود: برای همین باید روابط را روز به روز گسترش داد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با ایجاد این پنجره واحد و اتصال به سامانه ثبت شرکت های کشوری، دیگر امکان فعالیت شرکت‌های صوری ممکن نیست.

غلامحسین مظفری رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشتی نوشت: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات زیربنایی و زیرساختی، استعداد زیادی در رشد تحقیقات علمی و اقدامات نوآورانه را در کشور داراست. جزیره کیش تلاش دارد با همکاری تمام دانشگاه‌های کشور به هاب علمی، فن‌آوری و نوآوری منطقه در ابعاد بین‌المللی تبدیل شود.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
آغاز به کار رسمی کاربست 5G با امضای 5 تفاهم نامه در ایران

کیش، پیشگام در پیوستن به شبکه نسل پنجم

با امضای پنج تفاهم نامه اجرایی، ایران به جرگه کشورهایی پیوست که در تدارک جدی برای بکارگیری و ورود به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G است.
معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی تعیین تکلیف می‌کند تا بعد از ۲۰ سال معافیت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و جان گرفتن آن، بتوانند مالیات‌های متعلقه را به صورت پلکانی در مدت ۵ سال باز پرداخت کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به رقم ۱۶۹ میلیارد دلار صادرات از این مناطق در هفت سال دولت تدبیر و امید گفت: بیش از ۴۰ درصد صادرات کشور از این مناطق انجام می‌شود.
مصوبات جدید ستاد مقابله با ویروس کرونا

پنج مصوبه جدید در شورای سلامت کیش

در راستای اقدامات پیشگیرانه و کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح جزیره کیش از سوی شورای سلامت کیش ابلاغ شد.