دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۱۸ بهمن فرصت دارند در آزمون ثبت نام کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر برگزار نشدن کنکور نظام قدیم را کاملا قانونی دانست و گفت:‌ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم بر قانونی بودن این تصمیم تاکید کرده است.
رئیس دانشگاه تهران گفت: امتحانات پایان ترم نباید ملاک گزینش دانشجویان شمرده می‌شد و آموزش مجازی باعث شد امتحانات مستمر هم بروز پیدا کنند و ویروس کرونا این روند را به‌خوبی پیاده‌سازی کرد.
روزبه مفیدیان در گفت و گو با پرسون مطرح کرد:

لزوم تربیت دانشجویان کارآفرین و مهارت محور از سوی دانشگاه ها

پژوهشگر ارشد پژوهشکده فناوری نانو شمال کشور عنوان کرد: معرفی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی پارک های علم و فناوری برای ورود به بخش صنعت و تولید در سال‌های گذشته مطلوب بوده است و این رویه باید به عنوان اصولی برای رونق کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ادامه یابد.
همایش ملی تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری ۹۹ بدون احتساب سهمیه روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن عرفان و به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد.
با درخواست ۲۱ نماینده مجلس از کمیسیون تلفیق؛

دانشگاه آزاد مکلف به شفافیت مالی در بودجه 1400 شد

۲۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس و اعضای کمیسیون تلفیق خواستار الحاق دانشگاه آزاد اسلامی به دستگاه‌های مشمول در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای شفافیت مالی این نهاد شدند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده تا در آزمون سراسری سال 1400، سنجش با 2 آزمون جداگانه (2 مجموعه سؤال برای نظام‌‌های جدید و قدیم متوسطه) با تعداد معدود سؤالات متفاوت برگزار شود.