دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ایران رتبه چهارم رشد علمی دنیا را دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در بحث رشد علمی، رتبه چهارم جهان را پیدا کردیم و در سال ۲۰۲۰ رتبه‌های بالایی را در حوزه‌های مختلف علمی کسب کردیم.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از به تعویق افتادن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این آزمون در تاریخ ۶ تا ۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
دبیر انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان:

روحیه مطالبه‌گری دانشجویان کمرنگ شده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان گفت: دانشجو باید به راحتی بتواند عقاید خود را بیان کند و اینکه بخواهیم تفکرات دانشجویان و ذهن خلاق آنان را نادیده بگیرم مطمئنا به ضرر کشور خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و تبریک روز معلم و استاد گفت: اساتید و معلمان الگوی ما برای زندگی مجاهدانه و سعادتمندانه هستند.

یک استاد دانشگاه کشورمان با بیان اینکه، کشورهایی که دانشگاه های قوی تری دارند از اقتصاد مناسب تری نیز برخوردارند، تاکید کرد:ارتباط صنعت با دانشگاه بایستی به رفع مشکلات اقتصادی کشور از جمله مشکلات معیشتی مردم منجر شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف کنکور این نبوده که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند بلکه هدف این بود در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تاثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها قرار گیرند، گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود.
سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1400 خبر داد.
یک استاد دانشگاه، شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور را در گرو ادامه راه فعلی در حمایت از دانش بنیان‌ها و توجه هرچه بیشتر دولت آینده به نخبگان و فناوران دانست.