کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، گفت: حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: کسانی که در بازار گوشت سودهای هنگفت به جیب می زننده دامدار و فروشنده گوشت نیست بلکه حلقه ها واسط هستند.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن عنوان کرد: به نظر میرسد انتشار برخی اخبار باعث به وجود آمدن جوی برای تهیه و ذخیره روغن شده است وگرنه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز مقطعی است؛

آرامش بازار صیفی طی هفته‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه گفت: پیش بینی می‌شود که با عرضه محصول از جنوب کشور طی هفته‌های آتی بازار به آرامش برسد.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی:

کارخانه های لبنیاتی در مرز ضرر و زیان هستند

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی با اشاره به افزایش هزینه های تولید چون شیرخام، حمل و نقل، بسته بندی و چربی گفت: قیمت گذاری دستوری شرکت های لبنیاتی را تحت فشار قرار داده است.
سخنگوی گمرک گفت: کنترل های مواد غذایی و تره بار در کشورهای واردکننده کالا یک امر طبیعی است و در همین راستا، و با کنترل های رندومی کالای گوجه فرنگی توسط کارشناسان گمرکی اقلیم کردستان عراق محموله این دو کامیون گوجه فرنگی مورد تایید قرار نگرفت و برگشت داده شد.
توزیع ۲۵ هزار تن نهاده دامی؛

نرخ هر کیلو دام به ۴۸ هزار تومان رسید

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: ۲۵ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد تا مشکلات آنان مرتفع شود.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از عرضه گوشت گوساله از طریق میادین میوه و تره بار از روز شنبه به قیمت ۱۰۹ تا ۱۱۴ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: علت افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و لبنیات به مسئله انکارناپذیر ارز بازمی‌گردد اما انصافا مسئله مدیریت داخلی هم نقش زیادی در افزایش قیمت این کالاها بازی می‌کند.
براساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار؛

نرخ جدید مرغ اعلام شد

کارگروه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید مرغ زنده و مرغ گرم را تعیین کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نه در حال حاضر بلکه در گذشته و حتی در آینده هم هیچ مشکلی در تهیه آرد و نان نداریم ضمن اینکه میزان ذخایر راهبردی کشور هم بی نظیر است.
پژمان‌فر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

دولت عمداً به دنبال انحراف پرونده «خصوصی سازی» و «پوری حسینی» است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به تلاش‌ها برای به بن‌بست کشاندن رسیدگی به تخلفات سازمان خصوصی سازی و رهایی پوری‌حسینی از اجرای عدالت هشدار داد.