کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود همه فشارهای موجود در کشور، ‏‏نهاده‌های مورد نیاز همه زنجیره‌های مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار کشور تامین است و هیچ محدودیتی از لحاظ ارایه و تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ نداریم.
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های گفت: افزایش قیمت شیرخام و قیمت ظروف بسته بندی عامل گران شدن محصولات لبنی است.
طبق اعلام ستاد تنطیم بازار قیمت مصوب مرغ همچنان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: با افزایش هزینه های تولید، تولیدکنندگان نمی توانند تخم مرغ را با قیمت دستوری بفروشند
عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشاورزی گفت: اگر دولت برای پایین نگه داشتن قیمت محصولات در بازار به تولیدکنندگان فشار وارد کند و همچنین جلوی صادرات را بگیرد در آینده نزدیک شاید سرمایه گریزی از بخش دامداری و در نهایت به خطر افتادن امنیت غذایی کشورخواهیم بود.
کاهش تقاضا برای خرید مرغ و همچنین توزیع مرغ تنظیم بازاری باعث کاهش قیمت این محصول شده است.
رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران با بیان این که قیمت گوجه فرنگی کاهش یافته است اظهارداشت: بیشترین افزایش قیمت در این هفته مربوط به انار، پرتقال، سیب درختی، خرمالو، کیوی، موز، خیار گلخانه‌ای و هویج است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به افزایش عرضه مرغ گرم در استان تهران گفت: فروش مرغ بالاتر از قیمت ۲۰۴۰۰ تخلف است و نظارت بر قیمت مرغ و محصولات لبنی تشدید می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

دست‌های پشت پرده مانع خودکفایی بخش کشاورزی

متأسفانه برخی نگاه‌هایی که به خارج از کشور دوخته شده است و برخی دست‌هایی که عامدانه سعی می‌کنند به جای تولید، واردات را تقویت کنند، مانع خودکفایی بخش کشاورزی هستند که امیدواریم برخوردهای دستگاه قضا نقطه پایانی برای این تفکر باشد.
سخنگوی گمرک با بیان این که واردات نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۷ درصدی را تجربه کرده است گفت: ترخیص کالاهای اساسی تا ۱۱ مهر ماه سال جاری متاتر ازمشکلات ارزی بود.
رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست جلسه علنی امروز گفت: برای عبور از تحریم‌ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند با بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که می‌توان رفع تحریم‌ را نیز رقم زد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان این که در مهر ماه وقفه 10 تا 15 روزه در جوجه ریزی انجام شد گفت: قیمت مرغ ظرف یک هفته تا 10 روز آینده کاهش می یابد و به قیمت مصوب خود می رسد.