کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود اینکه بسیاری از تنگناها حوزه کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده بودند، براساس برآوردهای موجود در کردستان از نظر جوجه ریزی نسبت به سالهای گذشته کاهشی نداشته ایم، در صورتی که در اکثر استانهای کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه بوده ایم.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: افزایش ۶.۵ درصدی سهم صادرات محصولات کشاورزی این خطه در مدت سپری شده از سال جاری ۱۳۶ میلیون دلار کالاهای کشاورزی از گمرکات استان با احتساب ارز نیمایی صادر شد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در منطقه صفر مرزی تا کنون با احتساب 412 رأس دامی که امشب (3 شنبه) گرفته اند میزان کشفیات دام به 73 هزار رأس دام رسیده است.
دبیر انجمن وارد‌کنندگان برنج با بیان این که میزان واردات برنج نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته است گفت: خطر حذف برنج از سفره خانوار وجود دارد.
قیمت‌های جدید میوه و تره بار برای مدت یک هفته از سوی اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران اعلام شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که با توجه به عقب ماندگی در تولید بذر صیفی و سبزیجات تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در تولید این نوع بذر برسیم.

.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت کم‌نظیر برنامه ملی ارتقا امنیت و سلامت گوشت مرغ در کشور، گفت: تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و توزیع گوشت مرغ است گفت: تاکنون بیش از نیاز‌های وزارت جهادکشاورزی نهاده‌ها را تحویل این وزارتخانه داده‌ایم.