بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود را برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.
در پایان معاملات امروز در حالی که شاخص کل در ابتدا ریزش داشت ولی با افزایش تقاضا شاخص دوباره روند صعودی پیدا کرد، اما دوباره با بازگشایی نمادهای پالایشی شاخص کل افت داشت و به یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید.
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز شنبه 29 شهریور ماه میزبان عرضه 83 هزار و 356 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، وکیوم باتوم، گوگرد، لوب کات و روغن پایه است.
اولین پیام کارگزاری‌ها

اعلام جزئیات عرضه اولیه وسپهر

​طبق اعلام کارگزاری‌ها، فردا یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، نماد «وسپهر» در بازار فرابورس عرضه می‌شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ١٠١٠ تومان است.
بر اساس جزییات آخرین جلسه اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تاکید قرار گرفت.
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد: به زودی کمیته ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود.
سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از محل سایر اندوخته ها موافقت کرد.

سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: قرار است طبق مصوبه شورا عالی بورس، ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت تحت عنوان هلدینگ ملی وارد بازار سرمایه شود.
کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزنده شده سهم‌ها در پی اصلاح اخیر باعث خریدها خوبی از سوی سهام داران شده است.

آیا پس از افزایش قیمت دلار در بازار ارز سهام بورسی از این نوسان قیمت متاثر خواهند شد؟ انتظار سهامداران برای رشد شاخص بورس چقدر واقعی است؟
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در طرح سنجش نگرش مردم ایران پیرامون وضعیت اقتصادی کشور نشان می‌دهد رفتار زنان و مردان در مدیریت پس‌انداز تفاوت معناداری با یک‌دیگر دارد. ۴۲.۲ درصد زنان و ۳۶.۲ درصد مردان گفته‌اند پس‌انداز ندارند. مردان (۱۱.۳ درصد) بیش از زنان (۷ درصد) به سرمایه‌گذاری در بورس می‌پردازند. در مقابل زنان (۸.۱ درصد) بیش از مردان (۳.۶ درصد) طلا و سکه خریداری می‌کنند.
شاخص کل بورس در یک ساعت و نیم آغازین معاملات امروز، با رشد ۲۶ هزار واحدی بار دیگر به کانال ۱.۶ میلیون واحد صعود کرد و به ۱ میلیون و ۶۰۴ هزار واحد رسید.
در راستای تصمیمات جدید دولت و مجلس برای تقویت بورس؛

معاون وزیر اقتصاد: آینده اقتصاد کشور به بازار سرمایه گره خورده است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان عرضه ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن ورق فولادی، ۲ هزار و ۳۳۳ تن مس مفتول، ۱۰۰ تن سیم و مفتول مسی، یک هزار و ۵۰۰ تن کک متالورژی و ۳۰۰ تن شمش روی است.